بیماران گنابادی از چهار میلیارد ریال خدمات حمایتی هلال احمر برخوردار شدند

گناباد-ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر گناباد گفت: ۱۸۶ بیمار نیازمند این شهرستان طی یک سال گذشته از خدمات حمایتی درمانی هلال احمر به مبلغ چهار میلیارد ریال برخوردار شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی برومند روز سه‌شنبه به مناسبت هفته هلال احمر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ از منابع اعتباری جمعیت هلال احمر برای حمایتهای درمانی به بیماران نیازمند که توانایی پرداخت هزینه‌های درمانی خود را نداشتند، تامین و پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: ۷۷ هزار و ۴۸۷ نفر در یک سال گذشته از خدمات داوطلبان جمعیت هلال احمر گناباد و ۴۰۰ نفر از اهالی ۱۰ روستای این شهرستان از خدمات کاروان سلامت بهره مند شدند.

رییس جمعیت هلال احمر گناباد بهره مندی سه هزار و ۳۱۶ تفر از ۱۷۶ دوره آموزشی امداد و نجات و برگزاری مانورهای امدادی و لحظه صفر به صورت منطقه ای و شهرستانی را از دیگر اقدامات هلال احمر این شهرستان ذکر کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس همه گیر کرونا سه میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال تجهیزات درمانی شامل دستگاه و کپسول اکسیژن با همکاری خیران تهیه و در اختیار بیماران نیازمند مبتلا به کرونا و یا مراکز درمانی قرار گرفته است.

برومند گفت: ۱۸۰ نفر از مسافران از خدمات ایستگاههای سلامت و ۸۸ نفر هم از خدمات امدادی و بشردوستانه هلال احمر گناباد در تعطیلات نوروزی سال جاری برخوردار شدند.

وی اظهار داشت: با توجه به موقعیت گناباد در جنوب استان خراسان رضوی و نقطه ورودی این استان از استانهای جنوبی و مرکزی و به تبع آن افزایش تردد مسافران و وسایل نقلیه در راههای دسترسی این شهرستان، کمبود پایگاه امداد و نجات جاده ای از مشکلات مهم هلال احمر برای سرعت بخشی در ارایه خدمات امدادی است.

رییس جمعیت هلال احمر گناباد تصریح کرد: هم اکنون تنها یک پایگاه امداد و نجات جاده ای در نجم آباد گناباد مستقر است و پیگیریهایی برای احداث یک پایگاه امداد و نجات دیگر در منطقه عمرانی و یا جاده گناباد به سمت بجستان در دست اقدام است و توجه بیشتر مسوولان ذیربط به این مساله ضروری است.

برومند گفت: نقشه خطر پذیری ۷۸ روستای شهرستان گناباد در برابر زلزله حاوی آسیب پذیری، جمعیت و فضاهای امن برای اسکان در مواقع اضطراری و غیره توسط هلال احمر در سال ۱۳۹۷ تهیه شده که به روزرسانی آن بر اساس اقتضائات سالجاری در دست انجام است.

وی خاطر نشان کرد: شهر گناباد هم بر این اساس به پنج منطقه و در مجموع ۶۴ ناحیه تقسیم بندی شده است تا در زمان وقوع زلزله خدمات امدادی در سریع ترین زمان ممکن به آسیب دیدگان ارایه شود.

برومند گفت: برای افزایش کمی و کیفی آموزشهای هلال احمر و خدمات امدادی این بخش به آسیب دیدگان حوادث مختلف ۱۳ کانون هلال احمر در مدارس، حوزه های علمیه، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی گناباد و پنج خانه هلال نیز در روستاهای گیسور، سنو، زیبد، کاخک و قصبه شهر این شهرستان راه اندازی شده است.

۱۶ لغایت ۲۲ اردیبهشت ماه به عنوان هفته هلال احمر نامگذاری شده است.

حدود سه هزار نفر امدادگر در قالب گروهها و کانونهای هلال احمر در شهرستان گناباد سازماندهی شده و فعالند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha