۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰
کد خبر: 85106409
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جزئیات آموزش به زائران حج ۱۴۰۲ اعلام شد

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰
کد خبر: 85106409
جزئیات آموزش به زائران حج ۱۴۰۲ اعلام شد

تهران- ایرنا- کارشناس آموزش مجازی مدیریت آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: ۷۰ درصد آموزش های بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت به زائران حج تمتع ۱۴۰۲ به صورت مجازی ارایه می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا حجت الاسلام حق‌پرست درباره آموزش به زائران حج ۱۴۰۲، اظهارداشت: حدود ۷۰ درصد آموزش ها به صورت مجازی است اما برای افرادی که به هر دلیل امکان استفاده از فضای مجازی مقدور نیست، ارائه آموزش ها در قالب CD و DVD و همچنین برنامه موبایلی وجود دارد.

وی با بیان روش های مختلف آموزش اینکه و اینکه بخشی از آموزش ها در بستر وب و فضای مجازی است، ادامه داد: مخاطبین ما روحانیون عتبات، عمره و حج، معین، معینه، مداحان، کارگزاران فرهنگی و زائران هستند و بخشی هم برای آموزش مجازی زائران حج و عمره و همچنین زائران عتبات داریم.

کارشنان آموزش مجازی مدیریت آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری افزود: کلاس های آموزشی دوره محور هستند و روحانیون بعد از جذب باید یک دوره ضمن خدمت یا تکمیلی را بگذرانند، علاوه بر این یکسری دوره های آزاد مخصوص زائران داریم که به صورت عمومی برگزار می شود.

جزئیات آموزش به زائران حج ۱۴۰۲ اعلام شد

حق پرست با بیان اینکه در این ارتباط نکات مربوط به مناسک حج، عقاید و حتی معرفی اماکن را تولید و در اختیار این دسته از مخاطبین قرار خواهد گرفت، گفت: برخی موضوعات در طول سال به مخاطبین ارائه می شود و با دعوت از برخی اساتید در فضای مجازی به صورت آنلاین کلاس هایی برگزار می کنیم و افراد زیادی به صورت خانوادگی و فردی در این جلسات شرکت و آموزش های مورد نیاز را دریافت می کنند.

وی افزود: برای هر کاروان پیش از اعزام به حج حدود ۱۰ الی ۱۲ جلسه توجیحی توسط معین و معینه ها برگزار می شود که این جلسات را در بستر فضای مجازی نیز قرار داده ایم و در اپلیکیشن «کاروان مجازی» محیط شبیه سازی و ارائه شده تا افرادی که به هر دلیلی نمی توانند در جلسات حضور یابند از طریق این اپلیکیشن آموزش لازم را دریافت کنند.

حق پرست گفت: طراحی نرم افزارها و آموزش در فضای مجازی فقط برای حجاج نیست؛ افرادی که سال های قبل به حج مشرف شده اند و اکنون حال و هوای حج و زیارت را دارند نیز می توانند از این امکانات استفاده کنند به عنوان مثال زمانی که دعای کمیل در مدینه یا مکه قرائت می شود، علاقمندان می توانند ساعاتی بعد از اجرای برنامه آن را در اپلیکیشن کاروان مجازی، مشاهده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha