بررسی کارشناسی لایحه ساماندهی اهدای جنین در مراکز درمان ناباروری

تهران - ایرنا - لایحه ساماندهی اهدای جنین در مراکز درمان ناباروریبه همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بررسی کارشناسی شد.

به گزارش روز سه شنبه گروه علم و آموزش ایرنا، براساس این لایحه از این به بعد هیچ‏‌ کس حق ندارد صرفا به بهانه آنکه فرزندی از راه اهدای جنین به وجود آمده، دعوای نفی و اثبات نسب یا استرداد فرزند را اقامه کند.

 براساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، نشستی با محوریت بررسی کارشناسی لایحه ساماندهی اهدای جنین در مراکز درمان ناباروری و جمع آوری نظرات متخصصان و کارشناسان مرتبط برگزار شد.

دراین نشست که با حضور امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم سلول‌های بنیادی و جمعی از کارشناسان در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد، به موضوع لایحه ساماندهی اهدای جنین در مراکز درمان ناباروری پرداخته شد.

این نشست به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برپا شد و مسوولانی از معاونت درمان وزارت بهداشت و متخصصانی از مراکز درمان ناباروری ماژور در کشور از جمله پژوهشکده علوم تولید مثل یزد، مرکز درمان ناباروری رویان و ابن سینا، بیمارستان های امام خمینی، مهدیه و اکبرآبادی نیز حضور داشتند.

بررسی کارشناسی لایحه ساماندهی اهدای جنین در مراکز درمان ناباروری

این نشست درحالی برگزار شد که اواخر سال گذشته معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به منظور حل مسایلی پیرامون زوایای فقهی و حقوقی روش‌های نوین باروری و اهدای جنین به زوجین نابارور، لایحه‌ای جامع به منظور «ساماندهی اهدای جنین» را تدوین کرد.

لایحه اهدای جنین در مراکز ناباروری از سوی اداره حقوقی این معاونت تدوین و نهایی شد تا براساس این لایحه از این به بعد هیچ‏‌ کس حق ندارد صرفا به بهانه آنکه فرزندی از راه اهدای جنین به وجود آمده، دعوای نفی و اثبات نسب یا استرداد فرزند را اقامه کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha