فرماندار قرچک: ترویج فرهنگ پهلوانی جامعه را به سمت اخلاق پیش می‌برد

قرچک- ایرنا- فرماندار شهرستان قرچک گفت: ترویج فرهنگ پهلوانی و بسط و توسعه ورزش‌های زورخانه‌ای جامعه ورزشی کشور را به سمت اخلاق و مردانگی بیش از گذشته پیش می‌برد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فاتحی‌نژاد روز سه‌شنبه در آئین بزرگداشت روز ملی فرهنگ پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای که در زورخانه حضرت علی‌ابن ابیطالب (ع) قرچک برگزار شد اظهار داشت: ۱۷ شوال، همزمان با سالروز جنگ خندق و نبرد تاریخی حضرت علی (ع) و عمربن عبدود به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و جوانمردی نامگذاری شده و حقیقتا ورزشکاران ایران اسلامی همواره در کنار تلاش برای کسب عناوین قهرمانی، مزین به اخلاق و صفات پهلوانی بوده‌اند.
وی افزود: پهلوانان نام‌آور ایران از گذشته‌های دور تا کنون همواره روح پهلوانی را در خود تقویت کرده‌اند و چه بسیار ورزشکارانی که با زینت بخشیدن خود به صفت پهلوانی و جوانمردی، جامعه را به سمت تعالی و رشد و توسعه رهنمون شده و به الگوهایی بی‌بدیل برای جوانان تبیدل شده‌اند.

فرماندار قرچک: ترویج فرهنگ پهلوانی جامعه را به سمت اخلاق پیش می‌برد


وی تصریح کرد: مهم‌ترین معیار در ورزش پهلوانی و زورخانه ای، مزین شدن به اخلاق ، ادب ، گذشت ، جوانمردی و پایبندی به اصول اخلاقی که تمامی این صفات برگرفته از منش و رفتار حضرت علی(ع) است که نمود آن در جریان جنگ خندق و مبارزه جوانمردانه با عمربن عبدود به خوبی مشاهده می شود.
فاتحی‌نژاد افزود: اگر در تمامی رشته‌های ورزشی به اصولی که درورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در احترام گذاشتن به ارزش‌ها، اعتقادات دینی، احترام و تکریم بزرگان و پیشکسوتان و رعایت اصل جوانمردی عمل شود، شاهد بسط و گسترش روز افزون اخلاق در جامعه اسلامی خواهیم بود.
در تقویم جمهوری اسلامی روز ۱۷ شوال، مصادف با روز نبرد علی (ع) با عمروبن عبدود به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نامگذاری شده است.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha