۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۰:۱۷
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85106700
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آمریکا: جنگ سودان به بحران محافظت از کودکان منجر شده است

نیویورک – ایرنا- معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل با محکوم کردن درگیری ها در سودان گفت: جنگ سودان به بحران محافظت از کودکان منجر شده است.

به گزارش ایرنا، رابرت وود معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره سودان افزود: آمریکا درگیری های جاری در خارطوم میان نیروهای مسلح سودان و نیروهای پشتیبانی سریع را محکوم می کند.

وی اضافه کرد: ما به شدت نگران کشته شدن بیش از ۵۰۰ نفر، آواره شدن ۳۳۴ هزار غیرنظامی در داخل این کشور و ایمنی و امنیت بیش از ۱۰۰ هزار نفری هستیم که به کشورهای همسایه سودان متواری شده اند. ما همچنین عمیقاً نگران استفاده از کودکان در جنگ و گزارش‌های خشونت جنسی علیه زنان، کودکان و مردان سودانی در این درگیری ها هستیم.

دیپلمات آمریکایی ادامه داد: به گفته یونیسف، جنگ در سودان به بحران محافظت از کودکان منجر شده است که در آن کودکان از خانواده های خود جدا، ربوده و در جنگ به خدمت گرفته می شوند. ما شدیداً تأکید می‌کنیم که حمایت از کودکان باید در اولویت باشد و از "نیروی امنیتی موقت سازمان ملل برای ابیی" (یونیسفا) شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی و اعضای شورای امنیت می‌خواهیم از شیوه‌های مناسب برای حمایت از کودکان در طول بحران سودان پیروی کنند.

وی گفت: آمریکا بار دیگر از طرفین می خواهد از ایمنی و امنیت همه کارکنان سازمان ملل متحد، تأسیسات و فعالان بشردوستانه و پزشکی در سودان اطمینان پیدا کنند. ما قویاً از طرف‌ها می‌خواهیم که دسترسی فوری، کامل، ایمن و بدون مانع یونیسفا و شرکای بشردوستانه را در سرتاسر سودان تامین کنند.

این مقام آمریکایی ادامه داد: ما عمیقاً از حضور مستمر نیروها و پلیس سودان و سودان جنوبی در منطقه ابیی نگران هستیم و تاکید می کنیم که نباید هیچ نیروی نظامی به جز یونیسفا در ابیی حضور داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha