۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۲۶
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85106943
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسئول مجمع عالی جهادگران: گروهای جهادی در ۵۴۳ نقطه کشور فعالیت می‌کنند

شهرقدس - ایرنا - مسئول مجمع عالی جهادگران کشور گفت: امروز با رشد و گسترش گروه‌های جهادی ۱۲ گروه تخصصی در عرصه‌های مختلف در ۵۴۳ نقطه کشور فعال هستند که داعیه‌دار آنها بسیج سازندگی است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام علی درستکار شامگاه سه‌شنبه در همایش جهادگران شهرستان قدس به مناسبت هفته بسیج سازندگی، اظهار داشت: اگر ما کار جهادی انجام بدهیم ولی روی معنویت، ایثار، گذشت و تعامل کار نکنیم گاهی در مسیر جهاد ممکن است دچار انحراف یا انفعال شویم.

وی به جوانان بسیجی حاضر در مراسم تاکید کرد: شما زبان گویا و ذهن های فعال این شهر هستید که وظیفه بسیار سنگینی بر دوش خود دارید؛ مسیر جهاد مقدس است و خوشا به حال آنان که درد مردم را چشیدند.

این مسئول با اشاره به فعالیت های جهادی در کشور خاطرنشان کرد: طی ۸ ماه اخیر به صورت کمی گروه های جهادی را توسعه دادیم اما در سال ۱۴۰۲ سعی ما بر این است که در جهت کیفی اقداماتی را عملی سازیم.

درستکار اعلام کرد: فعالیت بسیج سازندگی در سال ۱۳۷۹ به فرمان مقام معظم رهبری با عضویت گروه های دانش آموزی و دانشجویی آغاز و در سال ۱۳۸۶ قانون بسیج سازندگی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که آن زمان در حدود ۴۰۰ گروه فعالیت داشتند، با شروع بیماری کرونا ۱۱ هزار نفر جهادی داشتیم و در سال ۱۴۰۱ این تعداد به ۴۲ هزار نفر رسید و در حال حاضر نزدیک به یکصد هزار نفر ثبت اطلس بسیج سازندگی در گروه های مختلف شدند.
وی افزود: البته هر کاری کار جهادی نیست، اگر بدون هدف نسبت به زمان و مکان حرکت کنیم کار جهادی انجام نداده ایم.

ایجاد قرارگاه اقتصاد مقاومتی در شهرقدس با هدف حمایت از مشاغل

مسئول مجمع عالی جهادگران: گروهای جهادی در ۵۴۳ نقطه کشور فعالیت می‌کنند

فرماندار شهرستان قدس نیز در این همایش با یادآوری آسیب‌های اجتماعی بیکاری در جامعه گفت: قرارگاه اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان در شهرستان با هدف حمایت از مشاغل توسط بسیج ایجاد شد که کمک بزرگی در زمینه اشتغال شهرستان داشته است.

وحید گلی کانی افزود: بسیج سازندگی در عرصه های مختلف نقش آفرین بوده و در روستای زرنان این شهرستان مخزن ۳۰ متر مکعبی احداث کرد و کمک به آبرسانی ماحصل همان نگاه جهادی بسیج سازندگی است.

این مسئول اظهار داشت: در هفت جوی بسیج سازندگی زمین خاکی فوتبال احداث کرد که الان تبدیل به زمین چمن شده است و در بسیاری عرصه ها و بلایای طبیعی مثل سیل لرستان، سیل فیروزکوه به کمک مردم حادثه دیده رفتند و زلزله هم که پیش آمد دوباره مشارکت داشتند.

وی اظهار داشت: ما در حال حاضر در مقطع و پیچ تاریخی قرار داریم، قطعا در این عرصه گروه جهادی کاربرد خاص خودش را دارد.

این مسئول از ایام اربعین امام حسین (ع) و نقش جهادگران به عنوان مشق ظهور یاد کرد و گفت این یک همایش و گردهمایی عادی نیست که در حدود ۲۰ میلیون نفر در یک زمان، جمع می شوند.

فرمانده سپاه شهرستان قدس نیز در این همایش گفت: از آفت های جدی حرکت جهادی این است که ما درگیر شهرت طلبی و دنیاطلبی بشویم، در این راه باید کارمان حقیقتا و خالصانه برای رضای خدا باشد.

سرگرد هادی حفیظی افزود: وقتی در حوزه محرومیت زدایی و کمک به رفع مشکلات معیشتی به یاری مردم می آییم مثل همان جهاد سخت و جنگ در برابر دشمن است.

وی اضافه کرد: اگر می خواهید ارزش جهاد حفظ و به معیشت هموطنان کمک شود، باید در حوزه تولید و محرومیت زدایی فعالیت کنید.

گلی کانی گفت: رویکرد نیروهای جهادی باید بر تولید و اشتغال آفرینی تمرکز داشته باشد و در عرصه هایی مثل بلایای طبیعی کمک حال بوده و آمادگی لازم را داشته باشیم.

همایش جهادگران شهرستان قدس با حضور مسئول مجمع عالی جهادگران کشور، مسئول بنیاد مستضعفان غرب استان تهران، فرماندار و معاون سیاسی امنیتی، فرمانده سپاه شهرستان قدس، مسئول نماینده ولی فقیه، دیگر مسئولان و جهادگران در سالن اجتماعات شهید فخری‌زاده فرمانداری برگزار شد.

در این همایش چند تن از بانوان مسئول گروه جهادی با بیان دستاوردها از مسئولان درخواست حمایت بیشتر در جهت کمک‌رسانی به مردم داشتند.

در این مراسم از ۲۰ گروه جهادی قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha