۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۴۵
کد خبر: 85107016
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی: سه نفر نامزد نایب رییسی مجلس هستند

تهران - ایرنا - عضو فراکسیون انقلاب اسلامی با بیان اینکه تاکنون قالیباف تنها نامزد این فراکسیون برای ریاست هیات رییسه مجلس بوده است، گفت: سه نماینده نیز برای حضور در سمت نایب رییس مجلس ثبت نام کرده اند.

ولی اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره انتخابات اجلاسیه چهارم مجلس شواری اسلامی و نامزدهایی که برای انتخابات هیات رییسه مجلس اعلام آمادگی کردند، گفت: محمدباقر قالیباف تاکنون تنها نامزد ریاست مجلس بوده و نماینده دیگری اعلام آمادگی نکرده است.

وی افزود: برای نواب رییس نیز علی نکیزاد ثمرین، مجتبی ذوالنوری و عبدالرضا مصری تاکنون نامزد شدند.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی افزود: در بخش دبیران که ۶ صندلی در هیات رئیسه دارد، تعدادی از نمایندگان ثبت نام کردند که البته ممکن است تا زمان انتخابات، اسامی آنها کاهش یا افزایش یابد و برای جلوگیری از تبلیغ برای آنها این اسامی در زمان مقرر اعلام می‌شود.

وی یادآور شد: پیش از برگزاری انتخابات اجلاسیه چهارم، جلسه شورای مرکزی فراکسیون در یکم خرداد تشکیل و درباره نامزدهای معرفی شده تبادل نظر و رای گیری نهایی انجام می‌شود.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: نمایندگانی که تمایل دارند در انتخابات هیات رییسه مجلس شرکت کنند تا ساعت ۲۲ امشب فرصت دارند که در سامانه ثبت‌نام کنند.

نماینده مردم شهر گرمی استان اردبیل در مجلس با تاکید بر اینکه اعضای فراکسیون انقلاب نباید خارج از رویه مجمع به صورت فردی برای انتخابات اجلاسیه چهارم اقدام کنند، گفت: البته در اساسنامه فراکسیون به این موضوع تاکید نشده که نماینده‌ای که مورد تایید فراکسیون نیست، نمی‌تواند در انتخابات به صورت فردی شرکت کند.

به گفته این عضو فراکسیون انقلاب اسلامی، قاعده کار سیاسی پایبندی به نظرات جمعی این است که به نظر تشکیلات توجه شود و انتظار از نمایندگان هم این است که اگر در انتخابات فراکسیون رای لازم را کسب نکردند، در صحن مجلس نامزد نشوند.

اسماعیلی ادامه داد:‌ فعالیت انتخاباتی در کار جمعی فراکسیون بر این اساس استوار است که به رای مجمع احترام گذاشته و به آن معتقد و پایبند باشیم اما منع قانونی هم برای شرکت فردی نماینده در انتخابات اجلاسیه چهارم وجود ندارد.

وی درباره اینکه به غیر از محمدباقرقالیباف آیا نماینده دیگری برای ریاست مجلس اعلام نامزدی کرده است، خاطرنشان کرد: تا امروز تنها فرد اعلام شده آقای قالیباف است مگر اینکه در روزهای آینده نماینده دیگری برای ریاست مجلس اعلام نامزدی کند.

به گزارش ایرنا، اجلاسیه سوم مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۶ خرداد امسال به اتمام می‌رسد و نمایندگان مجلس موظف هستند به‌مدت یک سال اعضای جدید هیات رییسه را انتخاب کنند و اعضای جدید هیات رئیسه مجلس بعد از قرائت سوگندنامه در تاریخ ۷ خرداد به‌صورت رسمی کار خود را آغاز خواهند کرد.

انتخابات سال چهارم هیات رئیسه مجلس دوم خرداد برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha