امدادرسانی به حادثه‌دیدگان با طراحی سیستمی هوشمند کارآمدتر شد

تهران - ایرنا - فناوران یک شرکت دانش‌بنیان با طراحی و تولید سیستم هوشمند دستیار امداد (سهداد) امکان تعیین دقیق نقطه حادثه و اعزام سریع و به موقع نیروهای امدادی را فراهم و امدادرسانی را کارآمدتر کردند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، این سیستم هوشمند امکان مشخص کردن محل دقیق حادثه را بر روی نقشه فراهم می‌کند به همین دلیل اطلاع‌رسانی به نیروهای امدادی مستقر در نزدیکی حادثه با سرعت و شتاب بالاتری انجام می‌شود. بر همین اساس؛ امدادرسانی به افراد حادثه‌دیده سریع‌تر و با مخاطرات کم‌تری صورت می‌گیرد.

این سیستم، به مکانیزه کردن روند اطلاع رسانی حوادث و موقعیت‌های اضطراری به مراجع ذی‌صلاح توسط همه افراد جامعه و اعزام گروه امداد با توجه به نوع حادثه و تخصص مورد نیاز در سریعترین زمان ممکن کمک می‌کند.

در این محصول ایران‌ساخت امکان «تهیه گزارشات و ارزیابی‌های سیستمی، اماکن و محل‌های حادثه‌خیز» و «تعیین حوادثی که بیشتر رخ‌ می‌دهند» فراهم شده است که همین موضوع کمک می کند تا تصمیم‌گیری‌های مدیریتی در زمان بروز حوادث؛ درست‌تر و موثرتر صورت گیرد.

براساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، محصولی که توسط «شرکت دانش‌بنیان موج‌آفرینان اندیشمند» و با حمایت گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته این معاونت تولید شده است و قابلیت استفاده برای شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و مردم عادی را دارد و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان را کارآمدتر می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha