۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۷:۲۷
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85107319
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۶۵ میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی به مددجویان خراسان‌شمالی پرداخت شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: سال گذشته ۶۵ میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان بی بضاعت زیرپوشش این نهاد در استان پرداخت شد.

مجید الهی راد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان کمک هزینه به ۱۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز نیازمند در قالب کمک هزینه تحصیلی، تهیه لوازم التحریر، پوشاک، کیف و کفش استان پرداخت شد.

وی افزود: ۲۵۰ دانش آموز نخبه در زمینه های علمی، تحصیلی، ورزشی، هنری و قرآنی زیر پوشش کمیته امداد هستند و از خدمات بهره مند می شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی تصریح کرد: تهیه طرح درس برای ۶ هزار دانش آموز نیازمند استان به منظور رشد و ارتقای بنیه علمی آنها توسط معلمان در ایام آموزش مجازی با اولویت مناطق محروم و مرزی توزیع شد.

الهی راد بیان کرد: سال گذشته با حمایت و پشتیبانی از دانش آموزان کنکوری ۴۵ نفر از آنها در دانشگاه فرهنگیان و ۴۵ نفر نیز در رشته های پزشکی، پیراپزشکی و مهندسی در دانشگاه های دولتی قبول شدند.

وی افزود: همچنین در این مدت؛ هفت دانش آموز رتبه زیر پانصد و ۱۱ نفر رتبه زیر هزار و ۹ نفر هم رتبه زیر ۲ هزار را که بیشتر در دانشگاه های برتر و دولتی کشور پذیرفته شده اند.

الهی راد با اشاره به اینکه ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز زیر پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند بیان کرد: تمام تلاش ها انجام خواهد شد تا هیچ دانش آموزی بدون بسته های تحصیلی راهی مدارس نشود.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

استان خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری ۵۳ هزار و ۲۸۹ خانوار شامل ۱۰۶ هزار و ۲۶۲ مددجو زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

از این تعداد ۵۰ درصد آن را بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha