۳۸۴ نخبه از حمایت کمیته امداد خراسان‌شمالی برخوردار هستند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: اینک ۳۸۴ نفر از مددجویان زیر پوشش این نهاد در استان به عنوان نخبه شناسایی و از حمایت‌های ویژه برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید الهی راد روز چهارشنبه در همایش نخبگان زیر پوشش این نهاد حمایتی که با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: از مجموع نخبگان زیر پوشش این نهاد حمایتی؛ ۳۳۳ نفر نخبه و استعداد برتر دانش آموزی، ۳۲ نفر دانشجو، ۱۰ طلبه و ۹ نفر نیز غیر محصل هستند.

وی با اشاره به اینکه نخبگان زیرپوشش این نهاد حمایتی در سه سطح دسته بندی شده اند، گفت: از این تعداد ۵۲ نفر سطح یک، ۱۶۵ نفر سطح ۲ و ۱۶۷ نفر نیز در سطح سه نخبگی قرار دارند.

الهی راد ادامه داد: این افراد در زمینه های مختلف علمی، ثبت اختراع، ورزشی و مسابقات قرآنی به عنوان نخبه شناسایی و از حمایت کمیته امداد برخوردارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی یادآور شد: سال گذشته از محل اعتبارات دولتی افزون بر ۲۰۰ میلیون تومان کمک هزینه برای شرکت در مسابقات ورزشی، چاپ و نشر کتاب، مقاله، خرید کتاب ، لوازم آموزشی و خرید لپ تاپ به نخبگان پرداخت شد.

وی افزود: همچنین ۱۸۰ میلیون تومان دیگر نیز از اعتبارات استانی به عنوان کمک هزینه به نخبگان پرداخت شد.

الهی راد با اشاره به اینکه حمایت از نخبگان با توجه به نیازمندی ها و سطح تحصیلات متفاوت است، بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۶۵ مورد نیاز نخبگان در زمینه های تحصیلی، مسکن، درمانی، حمایتی و معیشتی رفع شده است.

شرکت در همایش تجلیل از نیکوکاران خراسان شمالی از دیگر برنامه های سفر ۲ روزه رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) به این استان است.

هم اکنون ۱۳ هزار و ۹۱۸ دانش آموز نیازمند، ۶۹۵ دانشجو و ۶۲ طلبه زیر پوشش کمیته امداد خراسان شمالی است.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون و ۱۱ نفری، ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha