۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۶
کد خبر: 85107429
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تجمع فعالان زیست محیطی مقابل بانک مرکزی انگلیس

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۶
کد خبر: 85107429
تجمع فعالان زیست محیطی مقابل بانک مرکزی انگلیس

لندن– ایرنا– ده‌ها تن از فعالان زیست محیطی روز چهارشنبه (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲) در ادامه اعتراض به اهمال دولت‌های جهان نسبت به گرمایش زمین و تغییرات آب‌وهوایی، مقابل بانک مرکزی انگلیس در لندن تظاهرات کردند.

به گزارش ایرنا، اعضای گروه موسوم به «استفاده از نفت را متوقف کنید»، در این حرکت اعتراضی که طی ساعات اولیه کاری صبح چهارشنبه برگزار شد، ترافیک سنگینی را در خیابان پرتردد مقابل بانک ایجاد کردند. آن‌ها پس از تذکر پلیس، به سمت اقامتگاه رسمی شهردار لندن موسوم به منشن‌هاوس راهپیمایی کردند.

معترضان در تظاهرات امروز شعارنوشته‌ و پارچه‌نوشته‌هایی را حمل می‌کردند که روی آن‌ها عبارت‌هایی درباره تبعات فاجعه‌بار گرمایش زمین نوشته بود. شماری از معترضان در شعارهای خود فریاد می‌زدند که نخست وزیر انگلیس، طرح‌های توسعه میادین نفتی و گازی در این کشور را متوقف کند.

تظاهرات امروز به واسطه اختیارات جدید و جنجالی پلیس لندن اختلالات شهری کمتری را در پی داشت. پلیس بر اساس قانون موسوم به نظم عمومی، مختار است که با توسل به زور از ایجاد «بی نظمی جدی عمومی، آسیب جنایی جدی یا اختلال جدی در زندگی جامعه» جلوگیری کند.

بر اساس همین قانون بود که پلیس در روز تاج‌گذاری پادشاه انگلیس ده‌ها تن از مخالفان سلطنت را پیش از آغاز مراسم بازداشت کرد. فعالان زیست محیطی، اختیارات جدید پلیس را اقدامی برای سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز با سیاست های دولتی می‌دانند که جان صدها میلیون نفر را تهدید می کند.

یک سخنگوی جنبش استفاده از نفت را متوقف کنید به رسانه‌ها گفت: راهپیمایی چه برای کسانی که به دنبال حق رای همگانی و چه کسانی که به دنبال کسب برابری هستند، همواره راهی برای ایجاد تغییرات اجتماعی بوده است.

این درحالیست که پلیس لندن بر اساس گزارش‌ها، دو هزار و یک فعال زیست محیطی را از فوریه گذشته (بهمن/ اسفند) به این سو بازداشت کرده است.

معترضان طی سال‌های اخیر در اقداماتی مانند بستن خیابان منتهی به پارلمان، چسباندن خود به قطارهای شهری و امثال آن، در رفت و آمد شهری اختلال ایجاد کرده تا این پیام را مخابره کنند که وضعیت اقلیمی در مرحله اضطراری است.

این گروه علاوه بر اعلام رسمی وضع اضطراری، خواستار آن هستند که دولت از طریق تصویب قوانین الزام‌آور، افزایش روزافزون دی‌اکسید کربن را تا سال ۲۰۲۵میلادی به صفر برساند. آن‌ها می‌گویند شرکت‌های تجاری در لندن ۱۵ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای را به لحاظ مالی تامین می‌کند.

معترضان همچنین از دولت می‌خواهند که ساختمان‌ها در سراسر این کشور را به‌گونه‌ای عایق‌بندی کند که انتشار گازهای گلخانه‌ای کاهش یابد. آن‌ها می‌گویند که به تظاهرات خود تا زمانی که دولت به خواسته‌های آن‌ها جامه عمل بپوشاند، ادامه می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha