تکمیل ۱۹۵۳ طرح آموزشی روستایی خراسان رضوی نیازمند مشارکت نیکوکاران است

تربت‌حیدریه - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تشریک مساعی نیکوکاران باعث شتاب گرفتن تکمیل هزار و ۹۵۳ طرح نیمه تمام آموزشی در روستاهای این استان می شود.

به گزارش ایرنا، سیدابوالفضل حسینی روز چهارشنبه در افتتاحیه آموزشگاه خیرساز زنده یاد "الهام سلطانی" در تربت‌حیدریه افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در طرح تحول خراسان رضوی و در نظر گرفتن اعتبارات دولتی با مشارکت افراد نیکوکار و دیگر موسسات خصوصی، طرح های آموزشی روستایی استان باید امسال به بهره‌برداری برسد.
وی رتبه سرانه فضای آموزشی خراسان رضوی در کشور را ۲۷ اعلام و ابراز امیدواری کرد: باوجود گستردگی منطقه و تحصیل ۱۰ درصد دانش‌آموزان کشور در این استان؛ بتوانیم با مشارکت نیکوکاران فضاهای آموزشی خراسان رضوی را گسترش دهیم.
حسینی گفت: با در نظر گرفتن رشد دانش‌آموزان خراسان رضوی نیازمند فضای آموزشی بیشتری هستیم تا بتوان شرایط استان را در مقایسه با سایر نقاط کشور بهبود بخشید.
وی همچنین به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش خراسان رضوی اشاره و اظهار کرد: بر اساس سهمیه در نظر گرفته شده امسال سه هزار و ۹۰۰ نفر در آزمون استخدامی شرکت کردند و امیدواریم با جذب پذیرفته‌شدگان بخشی از کمبود نیروی انسانی مدارس را جبران کنیم.

معاون مدیرکل خراسان رضوی و رییس حوزه آموزش و پرورش تربت‌حیدریه نیز گفت: این شهرستان در زمره معدود شهرهای استان و حتی کشور است که روند مدرسه‌سازی آن به لطف و مشارکت افراد نیکوکار فعال و شرایط خوبی دارد.
حجت صالحی افزود: طی ۲ سال اخیر ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای تقویت و تجهیز مدارس تربت حیدریه جذب شد و امیدواریم طرح های نیمه تمام و هوشمند سازی کلاس های درس نیز به سرانجام برسد.

سید امیر حسینی مدیر عامل مجمع خیران مدرسه ساز تربت‌حیدریه نیز در این مراسم گفت: پروژه آموزشی افتتاح شده امروز در زمینی به مساحت ۱۵۷۲ و فضای آموزشی ۵۴۵ متر مربع با اعتبار ۴۹ میلیارد ریال و مشارکت ۵۰ درصدی سازمان نوسازی و ایمان سلطانی خیر به یادبود خواهر ایشان زنده‌یاد الهام سلطانی احداث شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha