استاندار: ایجاد زیرساخت‌های برق‌رسانی به طرح‌های نهضت ملی مسکن هرمزگان تعیین تکلیف شود

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان سرعت بخشی در ساخت زیرساخت‌های برق‌ رسانی به طرح‌های نهضت ملی مسکن در این استان را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دوستی عصر چهارشنبه در دیدار با همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و رییس هیات مدیره شرکت مدیریت شبکه برق ایران، افزود: طبق آخرین آماری که از وزارت راه و شهرسازی گرفتیم؛ هرمزگان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن مقام نخست کشوری را دارد اما از بابت تامین زیرساخت‌های مورد نیاز نگرانی‌هایی وجود دارد که به نظر می‌رسد این مساله در کش و قوس وزارت‌خانه‌ها (راه و شهرسازی و نیرو) متوقف شده است.

وی با بیان اینکه پروانه ساختمانی برای ۳۵ هزار واحد از ۵۰ هزار واحدی که باید در هرمزگان ساخته شود، صادر شده است، تصریح کرد: حدود ۷۰ درصد از این واحدها آغاز بکار شده و معتقدیم اگر تا شهریورماه امسال نتوانیم تمام واحدها را آغاز کنیم بخشی از کار به پایان دولت سیزدهم نخواهد رسید بر همین مبنا باید در تامین زیرساخت‌ها بویژه برق سرعت بیشتری شود و تکلیف این موضوع مشخص شود.

نماینده عالی دولت در هرمزگان عنوان‌کرد: علاوه‌بر این طرح، ۱۲ هزار واحد مسکونی تمام شده نیز وجود دارد که به دلیل توازن نداشتن بین قیمت انشعاب و هزینه تمام شده، برق رسانی به آن‌ها انجام نشده است، از این رو درخواست داریم که برق‌رسانی به این واحدها نیز در دستورکار قرار گیرد تا این منازل نیز وارد مدار بهره‌برداری شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موعد تکمیل طرح گازرسانی به نیروگاه قشم در شهریورماه، افزود: بین ۱۵ خرداد تا ۱۹ مردادماه پیک گرمای هرمزگان است و برای اینکه با چالشی در تامین برق روبرو نباشیم تامین گاز مایع برای فعالیت نیروگاه برق قشم در دستورکار قرار خواهد گرفت و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

حدود ۷۰ درصد از واحدهای نهضت ملی مسکن هرمزگان آغاز بکار شده و معتقدیم اگر تا شهریورماه امسال نتوانیم تمام واحدها را آغاز کنیم بخشی از کار به پایان دولت سیزدهم نخواهد رسید بر همین مبنا باید در تامین زیرساخت‌ها بویژه برق سرعت بیشتری شود و تکلیف این موضوع مشخص شود.

دوستی با اشاره به حساسیت خدمات‌رسانی در جزایر خلیج‌ فارس بیان کرد: تمام تلاش باید معطوف بر این شود که سطح خدمات‌رسانی بویژه در حوزه برق با توجه به گرمای هوا کاهش پیدا نکند.

وی تصریح‌کرد: یکی از صنعت‌های نیازمند برق، صنعت پرورش میگو است چرا که میزان برداشت میگو در هرمزگان به ازای هر هکتار بین یک و نیم تا ۲ تن است اما عربستان سعودی حدود ۱۶ تن در هر هکتار برداشت میگو دارد که علت آن نیز برخورداری مزارع آن‌ها از برق است.

استاندار هرمزگان یادآورشد: در سفر رییس جمهور به این استان، یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار جهت برق‌رسانی به مزارع پرورش میگوی استان مصوب شد و در همین راستا در سال گذشته برق‌رسانی به ۶ سایت را تکمیل و تحویل سرمایه‌گذاران کردیم.

وی ادامه داد: برای امسال نیز قرارداد برق‌ رسانی به چند سایت جدید منعقد شده و عملیات اجرایی نیز آغاز شده اما لازم است در عملیات برق‌ رسانی سرعت بیشتر شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha