۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۰۱
کد خبرنگار: 1408
کد خبر: 85107956
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار ارومیه: مدیریت مناسب مصرف جهت برون رفت از بحران آب ضروری است

ارومیه - ایرنا - فرماندار ارومیه با تاکید بر صرفه‌جویی همگانی در مصرف آب گفت: مدیریت مناسب مصرف جهت برون رفت از بحران آب ضروری است.  

به گزارش ایرنا، غلامحسین عماری عصر چهارشنبه در اولین جلسه حفاظت از منابع آب شهرستان در محل سد مخزنی شهرچایی با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما، خشکسالی حاکم در منطقه و کاهش بارندگی‌ها، از دستگاه‌های ذیربط خواست تا نسبت به اطلاع رسانی و ترغیب در مصرف بهینه آب و ترویج استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری کنترل آب اقدامات لازم را جهت برون رفت از بحران انجام دهند.

رییس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ارومیه همچنین توسعه و ساماندهی مدرن شبکه آبیاری جهت کاهش مصرف آب و افزایش راندمان تولید، تغییر الگوی کاشت و محدود کردن کشت محصولات کشاورزی از نظر مصرف آب را امری مفید در جبران خشکسالی و کمبود منابع آب اعلام کرد.

عماری با تاکید بر فرهنگسازی مناسب در خصوص مدیریت مصرف آب خواستار رعایت الگوی صحیح مصرف آب توسط آحاد مردم شد و گفت: بایستی با استفاده درست و بهینه از منابع آب مراقب باشیم تا در آینده دچار مشکل نشویم.

وی با اشاره به ضرورت تامین آب آشامیدنی در سال‌جاری اظهار کرد: امیدواریم با رعایت الگوی صحیح مصرف آب در فصل گرم سال شاهد قطعی یا بروز مشکل در زمینه آب شرب نباشیم.

فرماندار ارومیه: مدیریت مناسب جهت برون رفت از بحران آب ضروری است

ریبس منابع آب ارومیه و دبیر شورای حفاظت از منابع آب شهرستان نیز با بیان اینکه سد مخزنی شهرچایی با ظرفیت ۲۲۱ میلیون مترمکعب آب از بزرگترین سدهای کشور است، گفت: امید است با مصرف بهینه آب و بارش باران در ماه‌های آتی شاهد افزایش تراز آب این سد باشیم.

گوزلی تاکید کرد: از ابتدای سال‌جاری مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز همچنان در حال انجام است که با این اقدام، میزان قابل توجهی آب به نفع سفره‌های آب زیرزمینی صرفه جویی خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه عمده مصرف آب مربوط به بخش کشاورزی است، اصلاح الگوی مصرف آب توسط کشاورزان در جبران کاستی آب بسیار موثر است.

فرماندار ارومیه: مدیریت مناسب جهت برون رفت از بحران آب ضروری است

در این جلسه مقرر شد جهادکشاورزی ارومیه با ایجاد و ساماندهی تشکل‌های آب‌بران نسبت به افزایش بهره‌وری، تقسیم و توزیع آب کشاورزی اقدام کنند.

همچنین جهاد کشاورزی ارومیه متعهد شد با برپایی کارگاه‌های آموزشی برای روستایبان و کشاورزان نسبت به ترغیب و استفاده از روش‌های نوین آبیاری و اصلاح الگوی مصرف آب زراعی عمل کنند.

در این جلسه هر یک از مدیران دستگاه‌های اجرایی و عضو شورای حفاظت از منابع آب شهرستان با ارائه گزارش اقدامات انجام شده در این خصوص، به بیان راهکارهای مناسب جهت بهینه سازی مصرف آب پرداخته و در پایان مقرر شد با حفاران غیرمجاز چاه آب و متخلفین این حوزه برخورد جدی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha