۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۰۸
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85108159
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار گلستان:

آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۰۸
کد خبر: 85108159
آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است

گرگان - ایرنا  - استاندار گلستان گفت:آمریکا با وجود ادعای حمایت از حقوق بشر، بزرگترین ناقض حقوق ملت‌های جهان است که از گذشته تاکنون جنایت‌های فراوانی را در کشورهای گوناگون انجام داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز پنجشنبه در پنجمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب در گرگان افزود: آمریکا نه فقط استفاده کننده سلاح اتمی، بلکه بزرگ‌ترین عامل تنش و جنگ افروزی در جهان و کودتا در کشورها است.

وی خاطرنشان کرد: این کشور بزرگترین حامی و پشتیبانی کننده رژیم اشغالگر قدس بوده است .

زنگانه‌ گفت:این کشور در راستای توطئه‌های خبیثانه خود اقدام به حذف شخصیت‌های حامی حقوق انسان‌ها می‌کند که بارزترین نمونه آن ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

استاندار گلستان آمریکا را بزرگترین عامل ناآرامی در جهان دانست و گفت: این کشور با یکجانبه‌گری و استفاده از فشار تحریم، مرتکب نقض نظامند حقوق بشر در جهان شده که بررسی دقیق مواضع حقوق بشری آمریکا در ده های گذشته به صراحت تایید کننده این واقعیت است که دولتمردان آمریکایی در قالب حقوق بشر، بسترهای لازم را برای دخالت های غیرقانونی خود در نقاط مختلف جهان مهیا ساخته اند.

وی ادامه داد: آمریکا با اعمال تحریم های غیرقانونی حق تعیین سرنوشت توسط ملت ها را نقض کرده که این تحریم‌ها حق تامین سلامت، آموزش و دسترسی به فناوری، توسعه و پیشرفت را در بسیاری از کشورهای جهان تهدید می‌کند.

پنجمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبری با حضور میهمانان داخلی و خارجی امروز پنجشنبه در گرگان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این کنفرانس به میزبانی سازمان جوانان حقوق بشر ایران و جامعه المصطفی گلستان برگزار خواهد شد.

برای این کنفرانس ۲۰۷ مقاله ارسال شده که آثار دریافتی از سوی پژوهشگرانی ۳۰ کشور جهان و در چهار حوزه زبانی ارائه می شود .

در این کنفرانس علاوه بر سخنرانان ملی و استانی، پیام‌های علمای مسلمین لبنان توسط شیخ حسین قبریس نماینده این تجمع و پیام شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت قرائت می شود.

رونمایی از ۲ کتاب دشمن‌شناسی قرآن و نیز افول آمریکا از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، اجرای تئاتر حقوق بشر آمریکایی، اجرای گروه سرود سنتی، شعرخوانی حقوق بشر امریکایی و برپایی نمایشگاه عکس و پوستر از دیگر ویژه‌برنامه‌های این کنفرانس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha