۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85108380
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جمهوری اسلامی مظهر عدالت‌خواهی در جهان است

گرگان  - ایرنا  - مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: جمهوری اسلامی ایران مظهر عدالت‌خواهی در همه جهان و از نشانه‌های نپذیرفتن سلطه و زور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالسلام کریمی روز پنجشنبه در پنجمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب در گرگان، افزود: ما می‌خواهیم الگوی عدالت اسلامی، دینی و عقلانی مطرح و اجرا شود و انقلاب ما به دنبال رهایی از بند ظلم است.

به گفته وی انقلاب اسلامی علیه ظلم، دیکتاتوری و خائنین اعم داخلی و خارجی ایستاده و مشکلاتی که ما داریم به خاطر ایستادگی ما در برابر زیاده‌خواهی دشمنان است.

ماموستا کریمی با تاکید بر حفظ بصیرت علیه دشمنان، افزود: اگر با بصیرت باشیم، در دام فتنه دشمنان گرفتار نخواهیم شد.

وی گفت: انقلاب اسلامی حاصل همان رسالت انبیا بوده و ما باید دنبال این باشیم که هرکس ذی حق است، حقش را اعطا کنیم و از حقش بهره‌مند شود.

وی ادامه داد: حق نداریم حتی نسبت به دشمن هم ظلم کنیم چون خدا خواسته است و نمونه آن حضرت علی (ع) است وقتی دشمن به او ضربه‌ وارد کرد ایشان سفارش کرد که به ضارب آب و غذا بدهند.

وی افزود: عدالت حق تمام انسان‌ها است و باید حق را رعایت کنیم.

ماموستا کریمی گفت: راهی که ایران از سال ۱۳۵۷ با شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» آغاز کرده، مسیری درست بوده و اکنون هم راه ما تداوم همین مسیر است.

وی ادامه داد: عدالت مقابله با ظلم و دفاع از حقوق بشر است و این شعار را باید آنقدر تکرار کنیم تا نهادینه شود.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به اینکه استقرار عدالت خواسته اصلی است، گفت: تجاوز به حقوق ذی حق، ترور حاکمان در کشورهای دیگر،‌ ترور نافرجام رییس جمهور در سال ۱۳۶۰، بمباران شیمیایی در سردشت، حمله موشکی به هواپیمای مسافربری ایرباس در سال ۱۳۶۷ و شهادت ۲۹۰ نفر، کشتار مردم مظلوم در کشورهای فلطسین و افغانستان، کشتار مردم ویتنام و تجاوز به کشور یمن از نمونه‌های سلطه آمریکا و همدستانش است.

وی خطاب به سردمداران آمریکا گفت: شما حق ندارید برای ما در کشورهای دیگر خط و نشان بکشید و سردار دلاور ما حاج قاسم سلیمانی را ترور کنید.

پنجمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبری با حضور میهمانان داخلی و خارجی امروز پنجشنبه در گرگان آغاز شد.

برای این کنفرانس ۲۰۷ مقاله ارسال شده که آثار دریافت شده از سوی پژوهشگرانی ۳۰ کشور جهان و در چهار حوزه زبانی ارائه شده است.

در این کنفرانس علاوه بر سخنرانان ملی و استانی، پیام‌های علمای مسلمین لبنان توسط «شیخ حسین قبریس» نماینده این تجمع و پیام «شیخ ماهر حمود» رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت قرائت می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha