کویت خواستار مسئولیت پذیری سازمان ملل در قبال مردم فلسطین شد

تهران - ایرنا - نماینده دائم کویت در سازمان ملل متحد با محکوم کردن حملات و تجاوزات آشکار رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین خواستار مسئولیت پذیری این سازمان در اجرای کامل قطعنامه های شورای امنیت و لزوم حمایت از فلسطینی ها شد.

به گزاش ایرنا به نقل از رسانه‌های کویت، «طارق البنای» امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران ضمن محکوم کردن حملات وحشیانه ارتش و بمب افکن های رژیم صهیونیستی به غزه بر لزوم مسئولیت‌پذیری شورای امنیت سازمان ملل متحد در قبال جلوگیری از این جنایات و حفظ صلح و امنیت در منطقه و جهان تاکید کرد.

وی که در ماه مه ریاست گروه عربی شورای امنیت سازمان ملل متحد را بر عهده گرفته است، خواستار پایبندی به اجرای کامل قطعنامه‌های شورای امنیت (از سوی رژیم صهیونیستی) و لزوم حمایت از مردم فلسطین و حفظ تمامی حقوق مشروع آن‌ها که توسط منشور سازمان ملل متحد، حقوق بین الملل و حقوق بشردوستانه بین المللی تضمین شده است، شد.

نماینده دائم کویت در سازمان ملل با اشاره به اینکه حمایت از فلسطینی‌ها باید به معنای مادی و حقوقی باشد و مسئولیت آن بر عهده شورای امنیت سازمان ملل است تاکید کرد: محکومیت مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل باید مطلق و از سوی همه باشد.

وی همبستگی کامل کویت با فلسطینی‌ها و ادامه حمایت از آرمان عادلانه آن‌ها را اعلام کرد.

صهیونیست‌ها از ورود کالاهای مورد نیاز مردم غزه جلوگیری می‌کنند

نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست‌های خود برای محرومیت جمعی فلسطینی‌ها به بسته نگه داشتن گذرگاه‌های مرزی نوار غزه برای سومین روز متوالی ادامه دادند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، نیروهای اشغالگر رژیم صهیوینستی همچنان گذرگاه‌های تجاری «کرم ابو سالم» در کرانه باختری را بسته نگه داشته‌اند و از ورود کامیون‌های حامل کالا، مواد غذایی و اولیه، دارو و سوخت نیروگاه‌ها به این گذرگاه جلوگیری می‌کنند.

نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل همچنین از ورود و خروج از پاسگاه بیت حانون (ایرز) حتی برای موارد بشردوستانه و کار جلوگیری می‌کند.

خبرگزاری معا اضافه کرد که نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی همچنان تعدادی از دیپلمات‌ها و کارگران خارجی را در موسسات نوار غزه بازداشت کرده و اجازه خروج آن‌ها را نمی‌دهند.

زخمی شدن یک صهیونیست

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای از زخمی شدن یک نظامی اسرائیلی در جریان درگیری با نیروهای مقاومت فلسطینی در اردوگاه نور شمس در طولکرم واقع در شمال کرانه باختری به ضرب گلوله خبر داد.

در این بیانیه آمده است که امروز اماکن صهیونیست ها در بسیاری از مناطق کرانه باختری از سوی مردم و نیروهای مقاومت فلسطینی با گلوله، مواد منفجره و پرتاب کوکتل مولوتف و سنگ مورد حمله قرار گرفته است.

در جریان یورش نیروهایش به اردوگاه نور شمس در طولکرم یکی از نظامیان صهیونیست

از بامداد روز سه شنبه جنگنده‌ - بمب افکن های رژیم صهیونیستی نوار غزه را هدف حملات سنگین خود قرار دادند که در جریان آن تاکنون ۲۳ فلسطینی از جمله چند کودک و زن و چهار فرمانده ارشد گروهان‌های قدس (سرایا القدس) شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین شهید شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha