۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۲۶
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85108298
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حماس: جهان در سکوت شاهد زشت ترین تجاوز اشغالگران صهیونیست است/ جنایات را متوقف کنید

تهران - ایرنا - عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد: جهان همچنان در سکوت، شاهد زشت‌ترین تجاوزات از سوی رژیم اشغالگر اسرائیل می باشد که همه سیاست‌هایش متکی بر تروریسم است.

به گزارش روز پنجنشبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «صفا»، «خلیل الحیه» با ارسال نامه‌ای به وزرای خارجه کشورهای اسلامی و اتحادیه عرب، ده‌ها سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای و سفارتخانه ها و سفیران سراسر جهان با یادآوری جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین، این رژیم تروریستی را مسئول کامل آنچه انجام می‌دهد دانست.

وی ادامه داد: افزایش حملات توسط اسرائیل علیه فلسطینی ها در قدس، نوار غزه، کرانه باختری و داخل سرزمین های اشغالی؛ امنیت و ثبات را برای این رژیم به ارمغان نخواهد آورد و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی و کابینه فاشیستی او نمی‌توانند به اهداف خونین و نژادپرستانه خود دست یابند.

الحیه به حمله پهپادی، توپخانه‌ای و هوایی ارتش رژیم اسرائیل به نوار غزه پس از توافق آتش بس با این رژیم و پاسخ نیروهای مقاومت به شهادت «شیخ خضر عدنان» از رهبران جنبش جهاد اسلامی اشاره و اضافه کرد:این حملات تروریستی تنها چند روز پس از شروع آتش بس انجام شد که اشغالگران با گروه‌های فلسطینی در غزه و تحت نظارت مصر و سازمان ملل درباره آن توافق کرده بودند.

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ادامه داد: این جنبش واکنش نهادهای بین المللی و سازمان ملل به جنایات و تجاوزات اشغالگران صهیونیست علیه مردم فلسطین را زیر نظر و بر لزوم مسئولیت‌پذیری کامل آنها در قبال مردمی که بیش از ۷۵ سال از اشغالگری رنج می‌برند، تاکید دارد.

وی دست کشیدن از حمایت از رژیم اشغالگر، منزوی کردن آن و محاکمه رهبران جنایتکار اسرائیل در دادگاه های بین المللی را بخاطر جنایت علیه بشریت مطابق با کنسوانسیون چهارم ژنو ضروری دانست.

الحیه از جامعه جهانی خواست که به سرعت به اشغالگری رژیم اسرائیل پایان دهند و جنایات آن را متوقف کنند.

وی همچنین بر ضرورت برخورداری مردم فلسطین از حق دفاع از سرزمین خود با استفاده از تمام سازوکارهای قانونی و در راس آن‌ها مقاومت همه جانبه تاکید کرد.

رئیس دفتر روابط عربی و اسلامی حماس تاکید کرد که اشغالگران به هیچ یک از التزامات خود که از طریق میانجی‌ها به آن متعهد شده‌اند، پایبند نیستند و سیاست‌های خائنانه آن‌ها عامل دائمی همه جنگ‌ها، رویارویی‌ها و افزایش درگیری‌ها علیه غیرنظامیان است.

وی اظهار داشت: این طبیعتِ سیاستِ مستمر رژیم صهیونیستی از زمان اشغال سرزمین فلسطین است که هفتاد و پنجمین سال این فاجعه دردناک را پشت سر می‌گذاریم. الحیه تصریح کرد که جهان همچنان در سکوت، شاهد زشت‌ترین تجاوزات از سوی رژیم اشغالگر اسرائیل می باشد که همه سیاست‌هایش متکی بر تروریسم است.

الحیه اضافه کرد: وزرای کنونی کابینه رژیم اشغالگر در حال احیای همان مفاهیم نژادپرستانه و تروریستی هستند که توسط گروه‌های صهیونیستی و در رأس آن‌ها «بن گویر» و «بزالل اسموتریچ» تروریست مطرح شده است.

از روز سه شنبه جنگنده‌ - بمب افکن های رژیم صهیونیستی نوار غزه را هدف حملات سنگین خود قرار دادند که در جریان آن تاکنون ۲۳ فلسطینی از جمله چند کودک و زن و ۴ فرمانده ارشد گروهان‌های قدس (سرایا القدس) شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین شهید شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که ۱۳۳ نقطه از نوار غزه را آماج حملات شدید خود قرار داده است.

گروه‌های مبارز فلسطینی نیز در اقدامی تلافی‌جویانه در چندین نوبت تل آویو و دیگر بخش‌های سرزمین‌های اشغالی به ویژه جنوب اسرائیل را آماج حملات موشکی و راکتی قرار دادند که در جریان آن تاکنون ۱۶ صهیونیست زخمی شدند که حال بسیاری از آنان وخیم گزارش می‌شود.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از عصر چهارشنبه تاکنون گروه‌های فلسطینی ۴۶۹ راکت و موشک به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده‌اند که خسارت مالی زیادی را به بار آورده است.

جنگنده‌ - بمب افکن های رژیم صهیونیستی بامداد امروز در تازه‌ترین جنایت خود ساختمانی مسکونی را در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه بمباران کردند که در نتیجه آن ۳ فلسطینی از جمله یکی از فرماندهان سرایا القدس به همراه برادرش به شهادت رسیده و شماری دیگر زخمی شدند.

در جریان حملات روز چهارشنبه و بامداد پنجشنبه صهیونیست‌ها به مناطق مختلف نوار غزه نیز تا بدین لحظه ۸ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و شمار شهدای غزه به ۲۳ نفر رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha