وزیر بهداشت: بهره‌گیری از هوش مصنوعی در درمان بیماران ضروری است

مشهد-ایرنا-وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استفاده از تکنولوژی های روز دنیا از جمله هوش مصنوعی در درمان بیماران از اهداف این وزارتخانه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر بهرام عین اللهی روز پنج شنبه در آیین اختتامیه جشنواره آموزشی شهید مطهری در مشهد عنوان کرد: بر این باور هستیم باید از به‌ روزترین شیوه‌های بهداشتی و درمانی استفاده کنیم تا تمامی مردم از خدمات یکسان و باکیفیت در حوزه سلامت برخوردار شوند.

وی ادامه داد: هوش مصنوعی کمک شایانی در پیشرفت اهداف درمانی خواهد داشت، در این خصوص هفته آینده همایشی در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخشی از سخنانش گفت: با تلاش دانشگاه های علوم پزشکی، اکنون شاخص امید به زندگی در کشور با رسیدن به عدد ۷۴ درصد، نسبت به سال های گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

دکتر عین اللهی خاطر نشان کرد: با فعالیت شبانه روزی ۳۷ دانشگاه علوم پزشکی در سطح کشور، این اتفاق مهم به دست آمده است، همچنین با اقدامات انجام شده شاخص مرگ نوزادان هم کاهش چشمگیری نسبت به چهار دهه گذشته داشته است.

وی تاکید کرد: ایران اسلامی با ثبت ۷۸ هزار و ۱۸۴ مقاله در حوزه بهداشت و درمان، رتبه اول منطقه را به لحاظ تعداد مقالات به دست آورده است.

وزیر بهداشت با اشاره به بازنگری در امر آموزش پزشکی گفت: آموزش باید از سمت بیمار محوری به سلامت‌محوری حرکت کند و آموزش‌ها مبتنی بر متن هم باید به آموزش‌های مبتنی بر نیاز جامعه تبدیل شود.

وی ادامه داد: در دانشگاه‌های نسل اول به دنبال تربیت متخصص، نسل دوم متخصص و دانشمند و نسل سوم، متخصص دانشمند و کارآفرین هستیم تا نیاز مردم تامین شود.

دکتر عین اللهی بیان کرد: متاسفانه سال به سال به دنبال یادگیری غیراصولی بودیم که استاد می‌گفت و دانشجو می‌نوشت، اما در شیوه جدید آموزشی تحرک دانشجو لحاظ شده است تا آموزش ها به‌ صورت فعال‌ و اثربخش باشند.

وی افزود: ما می‌توانیم به عنوان یک سازمان بین‌المللی تا ۱۰ سال سایر دانشگاه‌های منطقه تحت پوشش را مدیریت کرده و اعتباربخشی داشته باشیم. باید از تکنولوژی روز دنیا در درمان‌ بیماران استفاده کنیم و نمونه موفق آن هوش مصنوعی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه موضوع شبیه‌سازی در حوزه سلامت همواره مورد تاکید بوده است، بیان کرد: در این خصوص مشهد جزو شهرهای پیشگام کشور بوده است.

وزیر بهداشت برای بازدید از چند طرح درمانی و بازدید از آزمون تخصصی دستیاران در مشهد حضور یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha