نخستین دستگاه آنژیوگرافی عروق مغزی کشور در مشهد به بهره برداری رسید

مشهد- ایرنا- نخستین دستگاه آنژیوگرافی عروق مغزی کشور (نورو لب بای پلین) صبح امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد به بهره برداری رسید.

دکتر بهرام عین اللهی روز جمعه در حاشیه افتتاح بخش نورو لب بای پلین آنژیوگرفی بیمارستان قائم(عج) مشهد افزود: این دستگاه، یکی از دستگاه‌های مهم و پیشرفته است که می‌تواند وضعیت عروق مغز را به صورت سه بعدی نمایش دهد.

عین اللهی افزود:به این ترتیب فردی که دچار سکته مغزی می‌شود را با امکانات پیشرفته روز دنیا به خصوص طی سه تا ۶ساعت اول سکته می‌توان نجات داد و با توجه به تشخیص پزشک انجام اقدامات لازم و موثر ممکن می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن در بیمارانی که به صورت انتخابی هستند نیز می‌توان تشخیص بیماریها در عروق مغز را انجام داد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این دستگاه از طریق پرداخت ارز ترجیحی به قیمت هزار میلیارد ریال خریداری و راه اندازی شده است که ۶۰۰ میلیارد ریال آن برای خریداری دستگاه و ۴۰۰ میلیارد ریال آن برای آماده سازی و راه اندازی آن هزینه شده است.

عین اللهی افزود:در زمینه خرید دستگاههای پیشرفته پزشکی هنوز ارز ترجیحی ماندگار است و حذف نشده است و این روند در سال آینده نیز تداوم دارد و به این ترتیب خرید و برخورداری از دستگاههای پیشرفته مانند "بای پلین" در تمام کشور امکان پذیر است.

وی تاکید کرد: البته باید نیروی انسانی متخصص در کنار این دستگاه حضور داشته باشد زیرا کار با دستگاه صرفا از این طریق ممکن است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اجرای طرح دارویار و برداشتن ارز ترجیحی در حوزه دارو، بیمه‌ها اختلاف قیمت را پرداخت می‌کنند اما در زمینه دستگاهها و تجهیزات پزشکی گرانقیمت این امکان را ندارد.

نخستین دستگاه آنژیوگرافی عروق مغزی کشور در مشهد به بهره برداری رسید

عین اللهی افزود: سطح خدمات پزشکی خراسان رضوی بسیار خوب بوده و دانشگاه پیشرفته علوم پزشکی مشهد هم تمامی خدمات درمانی را به نحو احسن ارائه می دهد و منطقه شرق کشور از مناطقی است که از میزان رضایتمندی بالایی در خدمات درمانی برخوردار بوده است.

وی اضافه کرد: طی دیروز و امروز مرکز ناباروری نوید در بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر و دستگاه آنژیوگرافی مغزی بیمارستان قائم(عج) مشهد به بهره برداری رسید که این موضوع نشان از توجه همزمان به موضوعات فرزندآوری و درمان اثربخش بیماران دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha