۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85108941
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

سفر رئیس جمهور کشورمان به سوریه فصلی جدید در تعمیق روابط است

رشت _ ایرنا_ امام جمعه رشت با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران اسلامی به سوریه گفت: این سفر فصلی جدید در تعمیق تعاملات و مناسبات اقتصادی و سیاسی ایران اسلامی با سوریه است و استقبال مردم این کشور از رئیس جمهور نیزخود نشانی از پیوند و نزدیکی این ۲ کشور و ملت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به مقاومت کشور سوریه خاطر نشان کرد: کشور سوریه ۱۲ سال با همراهی سرداران و جوانان خوب و پاک ما در برابر قداره کشان بین الملل ایستادگی کردند و ماندند.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه سوریه توانست در خط مبارزه بماند، بیان کرد: این کشور سالیان سال درگیر حوادث مختلف بود اما ایستاد زیرا ایران در کنار آنها ماند و حمایت شان کرد.

وی بیان کرد: این مهم یک برد برای جمهوری اسلامی ایران است زیرا ایران اسلامی تنها مدافع کشور عربی سوریه بود.

وی همچنین با اشاره به بیان جمله بازگشت سوریه (کشور مسلمان عرب) به‌ اتحادیه عرب اظهار کرد:باید گفت که اتحادیه عرب به سوریه بازگشت زیرا سوریه که از اتحادیه عرب خارج نشده بود و آنها کشور سوریه را از اتحادیه عرب خارج کرده بودند.

آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنانش در جمع نمازگزاران رشت با اشاره به اشغال کشور فلسطین حدود ۷۵ سال گذشته توسط کشور جعلی اسرائیل خاطر نشان کرد: اکنون نابودی اسرائیل جعلی آغاز شده و به اذعان خودشان دوام نخواهند آورد، صهیونیست روند رو به افولی را آغاز کرده است.

وی در ادامه به موضوع لغو امتیاز تنباکو در ۱۳۲ سال قبل توسط آیت‌الله میرزای شیرازی (لغو امتیاز خرید و فروش توتون و تنباکو به انگلیسی‌ها) و حمایت مردم اظهار کرد: هر جا و زمانی که مسلمانان به ویژه جامعه شیعه تمام نقاط توانستند با علمای پاک و ربانی ارتباط وسیع داشته باشند آنجا عزت ایجاد شد.

افزایش ۲۱ درصدی خدمات هلال احمر گیلان

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر گیلان در سخنرانی پیش از خطبه در جمع نمازگزاران رشت گفت: سال گذشته یکهزار و ۷۳۱ مورد امدادرسانی در حوادث مختلف از جمله جاده، سواحل، کوهستان و جنگل از سوی این جمعیت انجام داد که آمار خدمات رسانی نسبت به سال ماقبل ۲۱ درصد افزایش یافت.

حجت الاسلام و المسلمین امیر چهری با اشاره به اهمیت آموزش های امدادی و ضرورت توجه به این مهم اظهار کرد: سال گذشته ۱۶ هزار و ۷۰۲ نفر از هم استانی ها در گیلان آموزش های امدادی را رایگان فرا گرفتند.

وی با بیان اینکه سال گذشته کمک های نقدی و غیرنقدی مردم گیلان به مبلغ ۱۶ میلیارد تومان در بخش ها کمک به نیازمندان و حمایت های دارویی اهدا شد، افزود: نوروز امسال نیز ۳۷ هزار و ۲۵۹ مورد خدمات با مشارکت ۳ هزار و ۷۴۷ نفر از داوطلبان، جوانان و امدادگران در استان گیلان انجام شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گیلان بیان کرد: مرکز پاسخگویی این جمعیت با شماره ۱۱۲ آماده دریافت گزارش های مردمی برای دریافت خدمات امدادی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha