۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۲۲
کد خبر: 85109172
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش سوزی اراضی کشاورزی کوهمره شهرستان کوهچنار مهار شد

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۲۲
کد خبر: 85109172
آتش سوزی اراضی کشاورزی کوهمره شهرستان کوهچنار مهار شد

شیراز-ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: آتشی که به جان اراضی کشاورزی روستای پاپون بخش کوهمره شهرستان کوهچنار افتاده بود با تلاش اهالی و دوستداران طبیعت و نیروهای امدادی مهار شد.

منصور رضایی جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: آتش سوزی در اراضی کشاورزی و مستثنیات باغات و زراعت مردم منطقه کوهمره شهرستان کوهچنار رخ داد که با تلاش دوستداران محیط زیست و مردم محلی و نیروهای امدادی اکنون مهار شده است.

وی افزود: اطلاعات دقیقی از وسعت و علت این رخداد وجود ندارد و بعد از بررسی کامل توسط کارشناسان مربوطه اعلام خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با اشاره به بارندگی های نسبتا خوب سال زراعی جاری گفت: پوشش گیاهی متراکم حاصل از بارندگی های اخیر با گرمای هوا رفته رفته خشک خواهد شد و همین مساله بر احتمال بروز آتش سوزی ها در منابع طبیعی و اراضی کشاورزی افزوده است.

رضایی با اعلام هشدار آتش سوزی در مناطق و عرصه های جنگلی این استان افزود: با توجه به گرم شدن هوا آتش‌سوزی به عنوان تهدید جدی در کمین مراتع و جنگل‌های استان است و به همین دلیل مردم با رعایت توصیه‌های حفاظتی می بایست نسبت به مراقبت از عرصه‌های طبیعی اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی مردم و اهالی استان فارس خواست با مشاهده کمترین دود یا آتش سوزی در منابع طبیعی و جنگل ها و مراتع بلافاصله هرگونه علائم مشکوک را از طریق تلفن گویای ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان اعلام و با رعایت تمامی تدابیر حفاظتی لازم تا رسیدن ماموران امدادی از گسترش آتش نیز جلوگیری کنند.

شهرستان کوه چنار در فاصله ۱۴۵ کیلومتری جنوب غرب استان فارس قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha