۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۱۲
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85109215
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشدید تنش در غزه و حمایت آمریکا از جنایات صهیونیست‌ها به بهانه دفاع از خود

 نیویورک – ایرنا- تام نایدز، سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی همزمان با تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، به بهانه دفاع این رژیم از خود، از حملات آن علیه فلسطینیان حمایت کرد.

به گزارش ایرنا، سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی فلسطین روز جمعه به وقت محلی با حمایت از جنایت های رژیم صهیونیستی اعلام کرد آمریکا حق اسرائیل برای دفاع از خود را به رسمیت می شناسد.

نایدز با اشاره به دفاع محور مقاومت در غزه گفت: نگران شلیک مستمر موشک ها هستم."

سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی ادعا کرد که واشنگتن برای "کاهش سریع تنش ها" تلاش می کند.

نوار غزه برای سومین روز متوالی شاهد تجاوزات رژیم صهیونیستی است که بر اساس اعلام منابع خبری، این تجاوزات منجر به شهادت ۵ تن از رهبران جنبش جهاد اسلامی و ۳۱ فلسطینی شده است. همچنین در این حملات, بیش از ۷۶ غیرنظامی زخمی شده و صدها ساختمان و تأسیسات آسیب دیده اند.

از روز سه شنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نوار غزه را هدف حملات سنگین خود قرار دادند که در جریان آن تاکنون ۳۱ فلسطینی از جمله ۶ کودک و سه زن شهید شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که ۱۳۳ نقطه از نوار غزه را آماج حملات شدید خود قرار داده است.

گروه‌های مبارز فلسطینی نیز در اقدامی تلافی‌جویانه در چندین نوبت تل آویو و دیگر بخش‌های سرزمین‌های اشغالی به ویژه جنوب اسرائیل را آماج حملات موشکی و راکتی قرار دادند که در جریان آن تاکنون ۱۶ صهیونیست زخمی شدند که حال بسیاری از آنان وخیم گزارش می‌شود.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از عصر چهارشنبه تاکنون گروه‌های فلسطینی صدها راکت و موشک به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده‌اند که خسارت مالی زیادی را به بار آورده است.

همزمان با افزایش تنش‌ها در سرزمین های اشغالی، تنش ها  میان واشنگتن - تل آویو نیز افزایش یافته و  "تام نایدز" سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی ، که هدفش حل تنش‌ها در روابط آمریکا با رژیم صهیونیستی بود و در این زمینه ناکام مانده است، تابستان امسال استعفا می دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یک مقام دولتی آمریکا به آژانس تلگراف یهودی گفت که نایدز تا تابستان امسال از سمت خود کناره گیری خواهد کرد. این گزارش اولین بار از سوی اکسیوس منتشر شد. آکسیوس به نقل از آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نوشت که نایدز می خواهد زمان بیشتری را با خانواده‌اش بگذراند.

نایدز در دو سال با سه نخست وزیر مختلف رژیم صهیونیستی کار کرد و توانست با همه آنها رابطه کاری نزدیک برقرار کند. او در میان بسیاری از سیاستمداران صهیونیست محبوب است.

یک مقام آمریکایی گفت: تنها سیاستمداران  اسرائیلی که نایدز با آنها مشکل داشت، وزیران فعلی افراطی دولت نتانیاهو از جمله بتزل اسموتریچ و ایتامار بن گویر و اعضای احزاب راست افراطی آنها بودند.

نایدز زمانی که مدیر اجرایی موسسه مورگان استنلی بود، به سمت سفیر آمریکا در اسرائیل منصوب شد. در دوره اول دولت بارک اوباما، او به عنوان معاون هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه  سابق این کشور, در امور مدیریت و منابع خدمت کرد.

نایدز که برای سال‌ها یکی از فعالان کلیدی در حزب دموکرات بوده است ،با ران کلین، رئیس دفتر سابق کاخ سفید و جف زینتز، رئیس دفتر فعلی کاخ سفید روابط نزدیکی دارد. او همچنین به بلینکن، سالیوان و دیگر مقامات ارشد دولت بایدن بسیار نزدیک است.

دو مقام آمریکایی گفتند که انتظار می‌رود استفانی هالت، معاون سفارت آمریکا در اورشلیم، پس از کناره‌گیری نایدز، به عنوان کاردار آمریکا معرفی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha