۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۶:۱۲
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 85109444
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مقام اوکراینی : حمایت غرب در گرو موفقیت در ضد حمله به روسیه است

تهران - ایرنا -رهبری اوکراین نگران است که اگر نیروهای مسلح در ضد حمله به روسیه موفقیت ملموس دست پیدا نکند، متحدان غربی از حمایت کی یف دست بردارند. 

به گزارش ایرنا از تاس ، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز روز جمعه گزارش داد که آندری سیبیگا، معاون دفتر ریاست جمهوری اوکراین، گفت: این لحظه تعیین کننده ای برای ما است. سطح حمایت غرب به موفقیت ما بستگی دارد.

این نشریه خاطرنشان می کند که در پشت درهای بسته، مقامات عالی رتبه اوکراین که "بسیار واقع بینانه و عمل گرایانه" اعتراف می کنند که بعید است اوکراین بتواند تمام سرزمین های از دست رفته را، حداقل امسال بازگرداند.

این نگرانی وجود دارد که یک ضد حمله ناموفق می تواند کمک نظامی بیشتر غرب به کیف را زیر سوال ببرد. در این صورت، متحدان اوکراین نیز می توانند فشار بیشتری را برای مذاکرات صلح با روسیه آغاز کنند.

سخنگوی دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به این نشریه گفت که کاخ سفید باور ندارد که حمله متقابل سرنوشت درگیری را تعیین کند. با این حال، در پشت صحنه، مقامات آمریکایی تکرار می‌کنند که کی یف باید در میدان نبرد موفقیت خود را نشان دهد تا کنگره آماده تصویب بسته‌های کمک‌های نظامی جدید باشد.

برخی مقامات اروپایی می‌گویند کمک‌هایی که اوکراین از اتحادیه اروپا دریافت می‌کند مستقل از وضعیت در خط مقدم است، اما اذعان داشتند که این می‌تواند برای ایالات متحده مهم باشد، بویژه در سال انتخاباتی که توجه واشنگتن به یک موضوع دشوار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha