۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۰۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85109739
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۸۵۸ زن خانه دار زنجانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند

زنجان - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: هشت هزار و ۸۵۸ زن خانه دار زنجانی در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

محمود عزیزخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زنان خانه دار و حتی خانم های مجرد می توانند برای استفاده از خدمات بیمه تامین اجتماعی با مراجعه به شعبه های این سازمان به صورت خود اظهاری با عنوان خانه دار، انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه مقرر از تعهدات قانونی سازمان تامین اجتماعی در زمینه های درمان، از کار افتادگی و بازنشستگی بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: به رغم تلاش های صورت گرفته برای اطلاع رسانی در این خصوص، هنوز تعداد زیادی از بانوان خانه دار استان از چگونگی پوشش این نوع بیمه بی اطلاع هستند.

این مسؤول ادامه داد: زنان خانه دار ۱۸ تا ۵۰ سال می توانند متقاضی بهره مندی از بیمه تامین اجتماعی شوند که نرخ حق بیمه برای این قشر شامل مقادیر مختلف ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد است که بسته به نوع خدمات می‌توانند یکی از آنها را انتخاب کنند.

وی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح تحت پوشش قرار دادن زنان خانه دار زیر چتر سازمان تامین اجتماعی است تا این قشر بتوانند با پرداخت حق بیمه بعد از گذشت مدتی معین از این پشتوانه استفاده کنند.

عزیزخانی خاطرنشان کرد: زنان خانه دار برای انجام این کار به سایت خدمات اینترنتی سازمان تامین اجتماعی eservices.tamin.ir مراجعه کنند.

هم اکنون ۵۳ درصد جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha