پرداخت ۷۰ درصدی هزینه توانبخشی و نشان‌داری ۴۵ هزار بیمار خاص در کرمان

کرمان - ایرنا - بیمه سلامت در کرمان در حالی بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر معادل ۶۰ درصد جمعیت استان را تحت پوشش خود قرار داده که تامین هزینه‌های درمان زوجین نابارور، درمان افراد گرفتار اعتیاد، بیماران خاص و سخت درمان، و زوجین نابارور و ... را در سرفصل تعهدات خود قرار داده است.

به گزارش ایرنا، چتر حمایتی بیمه سلامت با وجود شرایط اقتصادی دشوار و مشکلات فراوان فراروی مردم بخصوص بیماران هر روز گسترده تر شده و بر سر اقشار بیشتری سایه می افکند در استان کرمان نیز این گسترده هر روز افزایش یافته به طوری که طبق گفته مدیرکل بیمه سلامت این استان، ۷۰ درصد هزینه های گفتاردرمانی، کاردرمانی و سایر خدمات مورد نیاز افراد توانخواه توسط این سازمان پرداخت می شود.

علی جعفری از نشان دار شدن کد ملی ۴۵ هزار بیمار خاص و ۳۲ هزار توانخواه در استان کرمان خبر می دهد و می گوید، افراد دارای معلولیت به منظور بهره گیری از خدمات بیمه ای مختلف به بیمه سلامت مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: بیمه سلامت هزینه خدمات درمانی که در بخش های خصوصی به افراد توانخواه ارائه می شود را نیز ‌پرداخت می کند.

پرداخت ۷۰ درصدی هزینه خدمات توانبخشی و نشان‌دار شدن ۴۵ هزار بیماران خاص در کرمان

معلولان به بیمه سلامت مراجعه کنند

وی با تاکید بر اینکه کد ملی ۳۲ هزار نفر از توانخوهان استان کرمان در سامانه های بیمه سلامت نشان دار شده است گفت: ۷۰ درصد هزینه خدمات مورد نیاز این افراد توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.

۱۵ خرداد آخرین مهلت تحویل اسناد بیمه ای سال گذشته بیماران خاص

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با تاکید بر نشان دار شدن کد ملی بیماران خاص و سخت درمان در سامانه‌های این بیمه به منظور بهره مندی از خدمات و داروهای مورد نیاز با تعرفه های بیمه سلامت گفت: بیماری هایی چون دیابت، فشارخون، سرطان، ام. اس، دیالیز و اس. ام. ای. به ترتیب بیشترین تعداد را در بهره گیری از خدمات بیمه ای دارند اما بیشترین استفاده هزینه ای در این بخش مربوط به بیماری سرطانی است.

وی با تاکید بر اینکه آخرین مهلت ارسال اسناد هزینه ای سال گذشته بیماران خاص و سخت درمان تا ۱۵ خردادماه است گفت: این افراد باید تا زمان تعیین شده اسناد خود را به بیمه سلامت تحویل دهند زیرا بعد از تاریخ اعلام شده امکان پذیرش اسناد سال ۱۴۰۱ وجود ندارد.

پرداخت ۷۰ درصدی هزینه خدمات توانبخشی و نشان‌دار شدن ۴۵ هزار بیماران خاص در کرمان

تعهد مالی ۱۳۰ میلیارد تومانی بیمه سلامت در کرمان

جعفری، تعهد مالی بیمه سلامت استان کرمان را ۱۳۰ میلیارد تومان و موسسات درمانی طرف قرارداد را بیش از هزار و ۷۰۰ مورد اعلام کرد.

وی به ۲ سیاست کلی بیمه سلامت طی سال جاری اشاره کرد و گفت: اطمینان از پوشش بیمه‌ ای جمعیت از طریق صندوق های مختلف بیمه ای در اختیار یکی از این سیاست ها است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اظهار داشت: بیمه سلامت سعی دارد تمام جمعیت استان کرمان حداقل از یک نوع پوشش بیمه ای برای درمان بهرمند باشند.

وی تاکید کرد: بیمه رایگان درمانی روستاییان استان کرمان تا پایان سال جاری متصل است و شهرنشینان در قالب دهک بندی انجام شده توسط وزارت رفاه، سه دهک نخست، بیمه درمان رایگان دارند و دهک‌های چهار به بعد به نسبت سطح دهک بندی به صورت درصدی از پوشش بیمه ‌ای معاف می شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان از خرید راهبردی خدمات سلامت به منظور استفاده به موقع از خدمات تشخیصی و درمانی را راهبرد دوم این سازمان طی سال جاری عنوان و تصریح کرد: قرارداد بیمه ای این افراد امسال به صورت غیرحضوری انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه بیمه سلامت پشتیبان طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع بوده و هست اظهار داشت: ۴۰۰ پزشک خانواده در روستاها و شهرهای این استان ساماندهی شده و مشغول ارائه خدمات به مردم هستند.

پرداخت ۷۰ درصدی هزینه خدمات توانبخشی و نشان‌دار شدن ۴۵ هزار بیماران خاص در کرمان

بیمه سلامت پیشرو در حمایت از فرزندآوری و صیانت از جوانی جمعیت

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: این سازمان با اجرای طرح های مختلف حامی فرزندآوری و صیانت از جوانی جمعیت است به طوری که طی یک و نیم سال گذشته خدماتی چون پوشش ۹۰ درصدی هزینه های بیمه ای درمان ناباروری، بیمه رایگان بانوان باردار و فرزندان تازه متولد شده تا پنج سال را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه وجود بیش از ۳۰ هزار زوج نابارور در استان کرمان محتمل است گفت: زوج های نابارور به دلیل اینکه تمایل به فرزند آوری دارند معدن طلای روباز افزایش جمعیت به شمار می روند.

جعفری با اشاره به فرا رسیدن هفته صیانت از جمعیت تصریح کرد: کشورهای مخلفت در حال حرکت به سمت پیری هستند که به موضوعی جنجال برانگیز تبدیل شده است.

وی گفت: طبق پیش بینی های انجام شده بیش از ۳۹ درصد جمعیت کشور ما در سال ۱۴۲۹ به سمت پیری خواهد رفت و برای مقابله با این امر مسئولان باید تلاش کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha