«موریانگی» منتشر شد

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۲۰
کد خبر: 85109951
«موریانگی» منتشر شد

تهران- ایرنا- کتاب «موریانگی» به قلم محمد رستم‌پور و توسط موسسه انتشاراتی ایران به موضوع راهبردی «نفوذ» در بیانات رهبر معظم انقلاب پرداخته است.

به گزارش ایرنا، طرح موضوع راهبردی «نفوذ» از سوی رهبر معظم انقلاب در تاریخ بیست و پنجم شهریورماه ۱۳۹۴ و تکرار و بسط محتوای آن در تاریخ ۱۱ آبان ماه و چهارم آذرماه همان سال، سبب شد ذهن و بیان نخبگان، مسئولان، جوانان و گروه‌ها و اقشار مختلف مردم به سوی اشارات جدید رهبر معطوف شود.

رخدادی که بعد از آشکار شدن بدعهدی و پیمان‌شکنی آمریکا در اجرای برجام، شرایط جدیدتری پیدا کرد و حتی این پرسش را پیش روی افراد و گروه‌های دغدغه‌مند و فکور انقلاب قرار داد که ادبیات نفوذ چیست؟ این کلمه در بیان رهبر معظم انقلاب چه معنایی دارد؟ آیا می‌توان برای این کلمه، یک منظومه واژگان تدارک دید؟ الزامات و پیش‌نیازهای فهم مقصود ایشان چیست؟

تلاش برای پاسخگویی به این پرسش‌ها در کنار اعتراض به کردار نادرست و رایج سیاسیون و روزنامه‌ها در استفاده جناحی و مقطعی از ادبیات ایشان که معمولاً سبب انحراف افکار عمومی و اذهان نخبگان جامعه از رهنمودهای ایشان می‌شود، انگیزه اساسی تدوین بیانات ایشان در حوزه ادبیات «نفوذ» در یک مجموعه تقسیم‌بندی‌شده است. متأسفانه بیان ایشان در زمان ایراد، با تفاسیر و تحلیل‌های غرض‌آلود و جانبدارانه همراه می‌شود و راه تبیین هنرمندانه و تشریح خلاقانه بیانات حساس ایشان را می‌بندد.

کتاب «موریانگی» در ۳۲۰ صفحه و به قلم محمد رستم‌پور در پی آن است که ادبیات نفوذ را در یک چارت منسجم ارائه دهد.

این کتاب پنج فصل دارد که عناوین آن عبارتند از «چرایی و چیستی نفوذ»، «عرصه‌ها و شیوه‌های نفوذ»، «اقسام، آماج و اهداف نفود»، «مکمل و موانع نفوذ» و «پیوست‌ها»ی کتاب که نمودار درختی مطالب فصل‌های گذشته است.

کتاب «موریانگی» را مؤسسه انتشاراتی ایران منتشر کرده و به گفته نویسنده، حاصل مطالعه کامل بیانات رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۶۸ تا پایان شهریور ۱۳۹۵ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha