۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۱
کد خبرنگار: 1209
کد خبر: 85110015
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سنگ آهن بافق قهرمان لیگ برتر هندبال زنان شد

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۱
کد خبر: 85110015
سنگ آهن بافق قهرمان لیگ برتر هندبال زنان شد

تهران- ایرنا- تیم سنگ آهن بافق با وجود شکست در دیدار برگشت برابر شهید شاملی کازرون به دلیل اختلاف گل در دو دیدار رفت و برگشت، قهرمان لیگ برتر هندبال زنان شد.

به گزارش ایرنا، در دومین مسابقه فینال از دیدارهای دوگانه لیگ برتر هندبال بانوان، تیم‌های سنگ آهن بافق و شهید شاملی کازرون در حالی به مصاف هم رفتند که در نخستین نبرد، سنگ آهن توانسته بود با اختلاف هشت گل از سد کازرون بگذرد.

دو تیم از ساعت ۱۳ امروز (شنبه) در فینال دوم در سالن هندبال فدراسیون به مصاف هم رفتند که شهید شاملی کازرون توانست نیمه نخست را با نتیجه ۱۵ بر ۱۱ پایان برساند. در ادامه تیم کازرون با اتکا به بازیکنان روس خود توانست از نظر امتیازی جلو بیفتد تا نیمه دوم این دیدار با برتری ۲۸ بر١١ به نفع کازرون به پایان برسد و در نهایت تیم سنگ آهن بافق با نتیجه ٣١ بر ٢٦ و با اختلاف ۵ گل نتیجه را به شهید شاملی کازرون واگذار کرد، اما با وجود تساوی امتیازی یک بر یک در دیدار رفت و برگشت، بافق به دلیل اختلاف گل قهرمان لیگ برتر هندبال زنان شد.

دیدار نخست فینال که ۲۱ اردیبهشت برگزار شده بود تیم سنگ آهن بافق با نتیجه ۳۶ بر ۲۸ و با اختلاف ۸ گل حریف خود یعنی شهید شاملی کازرون را شکست داده بود.

همچنین هفته گذشته دیدار رده‌بندی میان تیم‌های سپاهان و شهید چمران لارستان برگزار نشد و دو تیم به‌عنوان سوم مشترک دست یافتند. سپاهان سال گذشته قهرمان لیگ برتر هندبال بانوان شده بود.

در ابتدای مراسم اختتامیه از کوبل داوری، فرناز مظاهری و عاطفه مظفری تقدیر و سپس با حضور نمایندگان دو تیم سوم لیگ یعنی شهید چمران لارستان و فولاد مبارکه سپاهان، مدال و کاپ سوم مشترک به این دو تیم اهدا شد.

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال که به همراه افسانه دهقانی نایب رئیس بانوان برای تقدیر از تیم داوری حضور داشت، در صحبت‌هایی در این مراسم ضمن تبریک عناوین نخست تا سوم به تیم‌های شرکت‌کننده گفت: خوشبختانه یکی از زیباترین و کم‌حاشیه‌ترین فینال‌های چند سال اخیر برگزار شد و شاهد تقابل بازیکنانی بودیم که اکثر آنان را ملی‌پوشان هندبال تشکیل می‌دادند. همچنین شاهد داوری بسیار خوبی از داوران قاره‌ای بانوان کشورمان در هر دو بازی رفت و برگشت بودیم.

وی افزود: بازی فینال لیگ برتر بانوان نشان داد که هندبال چه اندازه به پویایی رسیده است. مسابقات هجدهمین دوره لیگ بانوان بسیار جذاب بود و نتایج نزدیک دنبال می‌شد و در پایان نیز و در فینال بازی بسیار زیبایی و جذابی شاهد بودیم.

پاکدل در ادامه با اشاره به سطح بالای فنی بازی فینال، اظهار داشت: هندبال هم ‌اکنون پرافتخارترین رشته توپی ورزش کشور با چهار سهمیه جهانی و افتخارت آسیایی همچون اولین مقام تاریخ رشته‌های توپی تیمی بانوان است و این امر نشان‌دهنده حمایت‌های خوب وزارت ورزش و شخص وزیر است.

وی در پایان صحبت‌های خود با تشکر از افسانه دهقانی نایب رئیس بانوان فدراسیون، بیان کرد: طی روزهای آینده خبرهای خوشی به گوش بانوان هندبالیست خواهد رسید. خبرهای خوشی در راه است که آن را به فال نیک می‌گیرم. امیدوارم کمک کنیم روز به روز به ارتقای هندبال بانوان کشور بیافزاییم.

رده‌بندی لیگ برتر هندبال به شرح زیر است:

۱- سنگ آهن بافق ۲۴ امتیاز

۲- شهید شاملی کازرون ۲۳ امتیاز

۳- فولاد مبارکه سپاهان ۲۳ امتیاز

۴- شهید چمران لارستان ۱۴ امتیاز

۵- فولاد هرمزگان ۱۲ امتیاز

۶- شیشه قزوین ۱۰ امتیاز

۷- غدیر ملایر ۴ امتیاز

۸- شهرداری ماهان کرمان ۴ امتیاز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha