نماینده مجلس:ایران همواره حامی واقعی سوریه بود/اجرای سریع توافقات دو کشور

دمشق - ایرنا - نماینده مجلس مردم سوریه درباره سفر آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان به سوریه و امضای توافقنامه با بشار اسد همتای سوری خود گفت : ایران همواره حامی واقعی سوریه در بحران علیه ما در همه سطوح بود.

به گزارش ایرنا ، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و بشار اسد، در مراسمی در قصر الشعب سوریه برنامه جامع همکاری‌های راهبردی و بلندمدت ایران و سوریه و ۱۴ سند همکاری دیگر در حوزه‌های مختلف را به امضا رساندند.

این اسناد توسط وزرای خارجه، راه و شهرسازی، اقتصاد، نفت‌ و ارتباطات و فناوری اطلاعات‌ با همتایان سوری‌ آنها امضا شد.

نماینده مجلس:ایران حامی واقعی سوریه حتی در جنگ بود/اجرای سریع توافقات دو کشور

هادی مشهدیه ضمن پربار بودن این تفاهم ها به رسانه های محلی درباره ماهیت این توافقات افزود : این سفر اقتصادی بود ، زیرا در سالهای گذشته ایران حامی واقعی سوریه در بحران و جنگ علیه سوریه در همه سطوح بود. این همکاری ها نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر هم حمایت اقتصادی خود را مطابق با نیازهای مردم سوریه نشان می دهد.

وی افزود: در این سالها ایران تحریم های ظالمانه و ناعادلانه ای از سوی آمریکا متحمل شد، اما با تلاش و کوشش توانست از این تنگنا عبور کند تا به خودکفایی در بسیاری از جهات و زمینه ها برسد و راهبردی برای خود ایجاد کند.

این نماینده مجلس مردم سوریه با بیان اینکه موضوعات اقتصادی که برای کشور و دولت سوریه اهمیت دارد معیشتی، تولید برق و تدارکات است، خاطرنشان کرد: سفر رئیس جمهور ایران به سوریه در چارچوب کمک واقعی به سوریه است و قطعا موفقیت آمیز خواهد بود.

آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» در نشست مطبوعاتی مشترک با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه، با یادآوری اعتراف رسمی آمریکایی‌ها به شکست مفتضحانه سیاست فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: وضعیت امروز ایران و سوریه گواه حقانیت و درستی مقاومت و ایستادگی دو کشور در مقابل فشارها است.

رئیس‌جمهور اظهار امیدواری کرد که تفاهم‌نامه‌هایی که امروز بین دو کشور منعقد شد، به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و تجاری با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب متقابل هر چه سریع‌تر اجرایی شود و گفت: ما دست همه کشورهای منطقه و به ویژه کشورهای همسایه و کشورهای مسلمان را که اولویت سیاسی خارجی جمهوری اسلامی ایران هستند، به گرمی می‌فشاریم و معتقدیم که این ارتباط و این تفاهمات می‌تواند دست بیگانگان را از منطقه قطع کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha