۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۲۵
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85110497
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

فرصت‌های جدیدی برای فناوران کشور در جشنواره ملی شیخ بهایی ایجاد شد

اصفهان - ایرنا - دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی گفت: فرصت‌های جدیدی برای فناوران کشور به‌منظور فعالیت در صنایع مختلف بویژه فولاد و معدن در هفدهمین دوره این رویداد ملی فراهم شد.

به گزارش ایرنا، هفدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت امسال در اصفهان برگزار شد.
عبدالرضا کبیری، روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هفدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی با شعار "نگاه فن‌آورانه به آینده صنعت ایران" با حضور فعال صنایع فولاد و معدنی کشور برگزار شد و با توجه به بازخوردهای آن، این رویداد موفق به ایجاد فرصت های جدید در این زمینه شد.
وی با تاکید بر اینکه طرح‌ها و ایده‌های کسب و کار و فن‌آفرینی با سطح کیفی بسیار خوب و قابلیت‌هایی همچون صادرات در این جشنواره ارزیابی و برترین‌های آنها برگزیده شدند، اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی این جشنواره انتقال فناوری به صنعت بود که با برگزاری جلسه‌های مذاکره بین سرمایه‌گذاران و فن‌آفرینان دنبال شد.
وی خاطرنشان کرد: بمنظور تحقق این اهداف تعدادی از صنایع بزرگ و تاثیرگذار در اقتصاد کشور بویژه صنعت فولاد و معدنی در این دوره برای حضور فعال و هم‌اندیشی در باره "کلان روندها" و فناوری های روز و جدید انتخاب شدند.
کبیری با اشاره به اینکه در این رویداد صاحبان و کارشناسان صنایع، مشکلات و چالش‌های خود را در نشست‌هایی برای استادان و فناوران بیان کردند، اضافه کرد: بدین ترتیب فرصت های خوبی در جشنواره برای صاحبان ایده و فن‌آفرینان در راستای فعالیت در این زمینه و حل چالش های مُبتلابه آنها فراهم شد.
وی با اشاره به استقبال خوب از این نشست‌ها گفت: علاوه بر مهمانان و شرکت کنندگان حضوری، حدود یکهزار کاربر نیز بصورت آنلاین(برخط) مراسم افتتاحیه و نشست تخصصی رشد کسب و کار را در جشنواره شیخ بهایی تماشا کردند که آمار قابل توجهی است.
وی با اشاره به مذاکرات سرمایه‌گذاری که از بخش‌های غیرمسابقه‌ای این رویداد فناورانه بود، اظهار داشت: تعداد زیادی از طرح های برتر دوره های ۱۲ تا ۱۷ جشنواره برای سرمایه گذاران بخش های دولتی و خصوصی ارسال شد تا از بین آنها طرح های مناسب سرمایه‌گذاری انتخاب شود.
وی ادامه داد: در نهایت از بین آنها ۱۰ طرح حائز شرایط جذب سرمایه شدند و در جشنواره ۲ نشست چهار ساعته برای آنها برگزار شد.
کبیری اظهار داشت: میزان سرمایه‌گذاری که برای این طرح‌ها در مذاکرات صورت گرفته در جشنواره مطرح شده، حدود ۳۵۰ میلیارد تومان است که برخی از این مذاکرات در حال نهایی شدن و عقد قرارداد است.
وی موضوع برخی از این طرح ها را فولاد سبز، فناوری‌های جدید در صنعت فولاد کشور، محیط زیست، روش‌های جدید بازیافت، زیست فناوری، آب، صنایع معدنی و تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته معادن عنوان کرد.
کبیری همچنین گفت: در دوره بعدی جشنواره تلاش می‌شود تا بحث کلان روندها و فناوری‌های روز برای دیگر صنایع بزرگ کشور یعنی نفت، انرژی و پتروشیمی مطرح شود.
وی فرا ملی کردن جشنواره شیخ بهایی را یکی از اولویت های آن برای دوره هجدهم عنوان کرد و افزود: امید است در دوره بعدی جشنواره طرح های فن‌آفرینانه خارج از کشور و سرمایه‌گذاری خارجی نیز جذب شود.

به گزارش ایرنا، جشنواره ملی شیخ بهایی توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

بخش‌های مسابقه‌ای طراحان کسب و کار و فن‌آفرینی، مذاکره‌ سرمایه‌گذاران و فن‌آفرینان، جایزه ویژه مدیریت شهری، نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان، نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی از جمله برنامه‌های دوره هفدهم این رویداد ملی در اصفهان بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha