تنها استخر سرپوشیده جاسک هفت سال در انتظار بازسازی

بندرعباس - ایرنا - رییس اداره ورزش و جوانان جاسک گفت: تنها استخر سرپوشیده این شهرستان به مدت هفت سال است که تخریب شده و نیاز به بازسازی مجدد دارد.

به گزارش ایرنا، عبدالمجید مرادی روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: استخر جاسک ۱۳ سال قبل با هزینه‌ای افزون بر ۱۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب راه‌اندازی شد که به دلیل فرسودگی تجهیزات و نقص فنی موتورخانه، هفت سال است که استفاده از آن با وقفه مواجه شده است.

وی بیان کرد: این استخر در سال ۱۳۸۹ افتتاح شد و تا سال ۱۳۹۵ به مدت ۶ سال نیز مورد استفاده قرار گرفت اما پس از آن، به دلیل نقص فنی موتورخانه، تخریب سقف، رختکن و قسمت‌هایی از ساختمان جانبی شامل سونا و جکوزی به حالت تعطیل درآمده است.

رییس اداره ورزش و جوانان جاسک تصریح کرد: تعمیر اساسی و بازسازی مجدد تنها استخر سرپوشیده این شهرستان نیازمند ۵۰ میلیارد ریال اعتبار است که امیدواریم با پیگیری‌های دادستان جاسک این مهم محقق شود.

وی با اشاره به اهمیت توسعه سواحل مَکُران، خواستار تامین هزینه تعمیرات و راه‌اندازی مجدد این استخر شد.

هم اکنون در شهرستان جاسک ۶ هزار ورزشکار فعالیت دارند که تنها یکهزار و ۷۰۰ نفر سازماندهی شده‌اند.

در جاسک ۲۷ زمین چمن مصنوعی فوتسال محله ای، یک زمین چمن مصنوعی فوتبال و هشت سالن ورزشی وجود دارد که ۱۷ هیات فعال ورزشی از آن استفاده می‌کنند.

جاسک یکی از ۶ شهرستان بندری هرمزگان است که به علت واقع شدن در انحنای جغرافیایی استان و مجاورت با دریایی مَکُران و تنگه هرمز همواره دارای اهمیت بوده و در فاصله ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است.
جاسک مروارید دریای عمان و کانون وحدت و برادری بوده و تاکید رییس جمهور بر این بوده که این منطقه بندری و سواحل مکران می‌تواند به نقطه ای برسد که مرکز اقتصادی، تجاری، داد و ستد و رونق تولید نه فقط برای هرمزگان و سیستان و بلوچستان؛ بلکه برای کشور شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha