تاریخ عزت و شروع نهضت آزادی فلسطین پس از انقلاب ایران رقم خورد

تهران- ایرنا- نماینده حزب‌الله لبنان در ایران گفت: تاریخ عزت و شروع نهضت آزادی فلسطین پس از انقلاب اسلامی ایران و آشنایی با شخصیت امام خمینی (ره) رقم خورد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، عبدالله صفی‌الدین نماینده حزب‌الله لبنان در ایران روز یکشنبه در همایش بین‌المللی «از ننگ نکبت تا امروز مقاومت»، گفت: نفس وجود رژیم صهیونیستی یک طرح انگلیسی بود و آنها می‌خواستند از ورود اسلام به غرب جلوگیری کنند؛ هرچند دیگر امروز نقش انگلیس کمرنگ شده و خیلی ‌ها وارد این صحنه شدند.

وی گفت: تاریخ عزت و شروع نهضت آزادی فلسطین پس از انقلاب اسلامی ایران و آشنایی با شخصیت امام راحل رقم خورد و ایشان بود که اجازه داد خمس و وجوهات جمع برای مقابله با رژیم صهیونیستی جمع‌آوری شود.

نماینده حزب‌الله لبنان افزود: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند اسرائیل این غده سرطانی باید از میان برود که این جمله مهم و تاریخی به حساب می‌آید.

صفی‌الدین تصریح کرد: اولین شکست رژیم صهیونسیتی و آن ارتش به اصطلاح شکست ناپذیر پس از ۱۸ سال مقاومت با حمایت جمهوری اسلامی ایران رقم خورد.

وی ادامه داد: امروز هفت خطر جدی و مستقیم برای رژیم صهیونیستی پدید آمده که از جمله آنها می‌توان به جمهوری اسلامی ایران توانمند اشاره کرد، چرا که امروز ایران توانمندی های زیادی در ابعاد مختلف علمی و دفاعی (موشکی و پهپادی) دارد.

صفی‌الدین افزود: خطر دوم حزب الله لبنان است که فرزند مشروع انقلاب اسلامی ایران است که امروز بسیار توانمند بوده و به تنهایی می‌تواند ارتش رژیم صهیونیستی را شکست دهد.

نماینده حزب‌الله لبنان در ایران تاکید کرد: خطر سوم دولت سوریه و امکاناتی است که دولت دمشق در اختیار دارد، برای همین است که آمریکا و هم‌پیمانان آنها می‌خواهند سوریه را تضعیف کنند که البته با مقاومت ملت سوریه و حمایت ایران و برخی دیگر متحدان آن، طرح آمریکا شکست خورد.

وی ادامه داد: خطر چهارم مردم غزه هستند که مقاومت خوبی را در برابر زورگویی های رژیم صهیونیستی داشته و دارند.

صفی الدین با بیان اینکه خطر پنجم ایجاد مقاومت عراق از جمله حشدالشعبی است، گفت: خطر ششمی که رژیم صهیونیستی را تهدید می کند، یمن مقتدری است که امروز توانسته چندین سال در برابر متجاوزان به کشورش ایستادگی و مقاومت کند.

نماینده حزب‌الله لبنان در ایران در پایان خاطرنشان کرد: خطر هفتم هم داخلی است، به تعبیر دیگر اعتراضات گسترده و محاصره شدن رژیم صهیونیستی از سوی مردم سرزمین‌های ۱۹۴۸ خطر آخری است که این رژیم‌ را تهدید می‌کند.

دبیرکل کنفرانس انتفاضه فلسطین: نتانیاهو در آستانه حذف دائمی قرار دارد

دبیرکل کنفرانس انتفاضه فلسطین نیز در این همایش گفت: امروز باتوجه به فشارهای گسترده داخلی و خارجی که علیه رژیم صهیونیستی و شخص نخست وزیر آن یعنی نتانیاهو وجود دارد، وی در آستانه حذف دائمی قرار دارد.

سردار مجتبی ابطحی اظهار داشت: امروز باتوجه به فشارهای گسترده داخلی و خارجی که علیه نتانیاهو وجود دارد، وی در آستانه حذف دائمی قرار دارد. 

وی اضافه کرد: روزی نیست که ۳۰ تا ۱۰۰ عملیات از گروه‌های مقاومت علیه رژیم صهیونیستی انجام نشود و اینها صرفا توان مقاومت فلسطینی است، حال شما ببینید که چه می‌شود اگر موشک‌های ایران، حزب‌الله و انصارالله یمن به آن‌جا برسد. 

سردار ابطحی در پایان خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۵۵ درصد از ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری مستقر شده است، اما مطمئنا آنها هم نمی‌توانند در برابر عزم و اراده ملت فلسطین کاری از پیش ببرند.

به گزارش ایرنا، همایش بین اللمللی «از ننگ نکبت تا امروز مقاومت» به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد روز نکبت - سالروز تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی - با حضور فعالان سیاسی و نمایندگان جریان مقاومت در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha