آسیب‌پذیری صهیونیست‌ها در برابر توان مقاومت آنها را وادار به آتش بس می‌کند

تهران- ایرنا- کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه آسیب پذیری رژیم صهیونیستی در برابر توان موشکی نیروهای مقاومت آشکار شده است، گفت: این حقیقت، صهیونیست‌ها در برابر توان مقاومت آنها را وادار به آتش بس می‌کند.

جعفر قنادباشی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا در خصوص حملات اخیر رژیم صهیونیستی و افزایش توان دفاعی گروه‌های مقاومت فلسطینی، اظهار داشت: وقتی تمام امور جاری صهیونیست‌ها به واسطه توانمندی گروه‌های مقاومت فلسطینی فلج می‌شود، نشاندهنده آسیب‌پذیری آنهاست.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: گروه‌های مقاومت فلسطینی به سلسله توانمندی‌هایی دست پیدا کرده‌اند که از طریق آن علاوه بر پاسخگویی به حملات نظامی، می‌توانند اقتصاد، تجارت و همه امور را در فلسطین اشغالی فلج کنند.

وی گفت: این‌توانمندی، زندگی روزمره‌ صهیونیست‌هایی را که به ناگزیر باید ساعات زیادی را در پناهگاه ها بسر ببرند با مشکلات بسیار زیادی روبرو کرده و این به معنی آن است که رژیم صهیونیستی به رغم‌ استفاده از گران‌ترین سامانه‌های دفاع ضدموشکی که از جانب آمریکا به آن اهدا شده است، توان ایجاد مصونیت برای صهیونیست ها را ندارد.

این کارشناس مسائل منطقه افزود: در جنگ کنونی بار دیگر اثبات شد که آسیب‌پذیری رژیم صهیونیستی در برابر توان موشکی و دیگر توانمندی‌های فلسطینی‌ها بسیار زیاد است.

وی یادآور شد: موفقیت جریان مقاومت در شرایطی است که این رژیم‌ از جنگنده‌ها و انواع تسلیحات جدید، دوربین‌ها و سامانه‌های اطلاعاتی غربی برای درهم کوبیدن مواضع گروه‌های فلسطینی‌ها و رصد کردن اقدامات آنها استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: زمانی که پروازهای هواپیماهای مسافربری در فلسطین اشغالی متوقف می‌شود، یا حرکت قطارها از کار می‌افتد و صهیونیست‌ها ناگزیر می‌شوند تا ساعت‌های طولانی در پناهگاه‌ها باشند و بطور خلاصه همه امور جاری آنها فلج می‌شود، این به معنی آسیب‌پذیری جدی رژیم صهیونیستی است که طی دو دهه گذشته بارها این رژیم را وادار به تقاضا برای آتش‌بس کرده است.

قنادباشی گفت: فلسطینی‌ها در دو دهه گذشته و در بیش از ۱۰ جنگ با صهیونیست‌ها تجارب مهمی کسب کرده اند به طوری که رژیم صهیونیستی با وجود هجمه همه جانبه اش به غزه، در موقعیت انفعالی و شکننده‌ای قرار داد گرفته است.

قنادباشی اظهار داشت: امروز صهیونیست ها بیش از گذشته احساس نگرانی و تشویش می‌کنند و این احساس به خوبی از واکنش‌ها و همچنین کلمات و جملاتی که مقامات صهیونیستی ادا می‌کنند، مشخص است.

وی عنوان کرد: توانمندی‌های فسطینیان در مقایسه با گذشته بسیار افزایش یافته است و این توانمندی‌ها تنها در تجارب موشکی و ارتقاء سطح تسلیحاتی که در اختیار دارند خلاصه نمی شود، بلکه قابلیت‌های دیگری هم در سطوح سیاسی از آن برخوردارند که رژیم صهیونیستی را بشدت نگران و منفعل می‌کند.

به گفته این کارشناس مسائل غرب آسیا، اکنون صهیونیست‌ها نگران خیزش و قیام عمومی کنونی فلسطینیان در اغلب شهرهای کرانه باختری نیز هستند که بخش دیگر فلسطین را تشکیل می‌دهد.

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: خیزش‌ها و شور مبارزاتی جوانان و نوجوانان در شهرهای کرانه باختری سبب شده تا بخشی از نیروهای رژیم صهیونیستی به ناگزیر جهت سرکوب این خیزش‌ها به کار گرفته شوند و از این‌ نظر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه با کاستی‌هایی مواجه شود.

قنادباشی تاکید کرد: فلسطینی‌های ساکن سرزمین‌های مربوط به ۱۹۴۸ هم تا حد توان خود با فلسطینی‌های ساکن غزه همکاری و همراهی می‌کنند.

به گفته وی، مقامات رژیم صهیونیستی واقفند که اگر فشار را بر فلسطینیان بیشتر کنند، ممکن است جبهه‌های دیگری از جمله انصار الله در یمن و حزب‌الله در لبنان هم علیه آنها فعال شوند.

وی افزود: این مسئله، یعنی احتمال پیوستن انصار الله یمن یا حزب‌الله لبنان، یک عامل بازدارنده دیگری است که رژیم صهیونیستی را از فشارهای بیشتر بر فلسطینیان باز می‌دارد و امیدواری و اعتماد به نفس را در فلسطینیان افزایش می‌دهد.

به گزارش ایرنا، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از نوزدهم اردیبهشت نوار غزه را هدف حملات سنگین خود قرار دادند که در جریان آن تاکنون ۳۳ فلسطینی از جمله ۶ کودک و سه زن و ۶ فرمانده ارشد گردان‌های سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین شهید شدند.

به دنبال این اقدام گروه‌های مقاومت نیز شهرک‌های صهیونیستی به ویژه شهرک‌های نزدیک نوار غزه را موشک باران کردند که خسارت مالی زیادی به این مناطق به بار آورده است.

شبکه پخش رژیم صهیونیستی جمعه شب (۲۲ اردیبهشت) گزارش داد که حدود یکهزار و ۱۰۰ موشک از نوار غزه روانه سرزمین‌های اشغالی شده است و گنبد آهنین فقط توانسته با ۳۴۰ فروند موشک و راکت مقاومت مقابله کند.

این حملات به دنبال آن صورت می‌گیرد که جنگنده‌های صهیونیستی در ادامه جنایات ضدبشری بامداد شنبه مناطق مختلف در نوار غزه را بمباران کردند که در جریان آن تاکنون هفت منزل مسکونی در غزه تخریب ویران شدند.

منابع خبری در فلسطین اشغالی گزارش دادند، هواپیماهای جاسوسی رژیم اشغالگر خانه‌ای را در خیابان یرموک در مرکز غزه هدف قرار داده‌اند.

پیش از آن نیز گزارش‌ها حکایت از آن داشت که جنگنده‌های صهیونست منزل شهید «بهاء ابوالعطاء» در محله «الشجیع» در شرق غزه نیز که یک ساختمان ۵ طبقه بوده را هدف قرار داده و آن را ویران کردند.

گزارش این شبکه حاکی است این جنگنده‌ها در ساعات گذشته هفت خانه را در نوار غزه تخریب کرده‌اند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی عصر جمعه نیز با حمله به یک منزل مسکونی در نوار غزه، سه فلسطینی را شهید و ۱۰ نفر دیگر را زخمی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha