۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۰۰
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85111185
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسوولیت مطالعه طرح طبیعت‌گردی آشوراده به بنیاد مسکن واگذار شد

گرگان - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: مسوولیت مطالعه طرح احیای روستای گردشگری و طبیعت‌گردی آشوراده به‌عنوان یکی از مصوبات سفر استانی رییس جمهور، به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شد.

سیدمهدی مهیایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: فرصت زمان پیش‌بینی‌شده برای مطالعه این طرح بین پنج تا ۶ ماه است.

وی ادامه داد: انجام این طرح به‌عنوان یکی از تاکیدات رییس جمهور در بازدید میدانی از جزیره آشوراده موجب جذب سرمایه گذاران، گردشگران و رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان هم گفت: مطالعه اجرای این طرح با بهره‌گیری از کارشناسان خبره استان در روزهای آینده آغاز خواهد شد.

سیدمحمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرصت در نظر گرفته‌شده برای مطالعه طرح طبیعت‌گردی آشوراده پنج ماه است که امیدواریم در زمان تعیین شده به پایان رسیده و برای تصویب نهایی به شورای عالی محیط زیست کشور ارسال شود.

وی ادامه داد: چشم‌انداز مطالعه و اجرای طرح طبیعت‌گردی در جزیره آشوراده ایجاد روستای هدف گردشگری غیردائم با در نظرگرفتن همه کاربری های موردنیاز است.

طرح ملی گردشگری و طبیعت‌گردی آشوراده به عنوان یکی از آرزوهای قدیمی مردم گلستان برای اجرا با موانع زیادی روبه‌رو بود که با اهتمام دولت سیزدهم این مشکلات در حال برطرف شدن است.

آیت الله رییسی در بازدید اسفند ماه سال ۱۴۰۰ از جزیره آشوراده براجرای سریع این طرح تاکید کرد و گفت: اجرای طرح گردشگری نباید معطل بماند و باید از این امکان عظیم خدادای استفاده کرد .

جزیره آشوراده قبل از وقوع سیل سال ۱۳۷۲ با امکاناتی همچون پاسگاه ژاندارمری، شرکت تعاونی روستایی، مدرسه، مغازه، مسجد و حسینیه بیش از هزار نفر سکنه داشت که به مشاغل دامداری، کارگری، پیشه وری و ماهیگیری مشغول بودند ولی با طغیان رود ولگا در روسیه و وقوع سیلاب، جمعیت این جزیره ایرانی کاهش چشمگیر یافته و اکنون شماری از آن ها تردد می‌کنند.

جزیره آشوراده در ۲ کیلومتری غرب بندرترکمن قرار دارد و تنها راه دسترسی گردشگران به این منطقه بوسیله قایق است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha