۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۵۸
کد خبر: 85111704
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتراض گروه‌های مدنی ژاپنی علیه برگزاری اجلاس گروه ۷ در هیروشیما

تهران- ایرنا - صدها شهروند ژاپنی در اعتراض به برگزاری اجلاس گروه ۷ در هیروشیما به خیابان های این شهر آمدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شینهوآ، اعتراض شهروندان ژاپنی علیه اجلاس پیش روی گروه ۷ که در هیروشیما برگزار می شود از پارک هیروشیما پیس مموریال، مکانی که در پایان جنگ جهانی دوم توسط آمریکا با بمب اتمی با خاک یکسان شد آغاز شد.

حدود ۲۰۰ شهروند ژاپنی با حمل پرچم هایی که روی آنها نوشته شده بود "نه به گروه ۷"، "نه به جنگ" در هیروشیما دورهم گرد آمدند تا اعتراض خود را به اجلاس گروه ۷ به فومیو کشیدا نخست وزیر ژاپن نشان دهند.

شیگئو کیموتو رهبر گروه های معترض مدنی در سخنرانی خود گفت رزمایش های نظامی مشترک میان کشورهای گروه ۷ در منطقه اقیانوسیه و بیانیه ژاپن درباره احتمال رویارویی در تایوان، یک تنش برای ژاپن است، او این اقدام را پوچ و خطرناک خواند.

اعتراض گروه‌های مدنی ژاپنی علیه برگزاری اجلاس گروه ۷ در هیروشیما

توشی یوکی تاناکا مورخ ژاپنی نیز گفت ژاپن زمانی مهاجمی بی رحم در میان کشورهای آسیایی و منطقه از جمله چین و کره بوده است و تعمدا تاریخ زشت خود را به عنوان کشوری که مرتکب جرم شده را بارها پنهان کرده اما تاکید کرد که ژاپن تنها کشوری است که قربانی حمله اتمی شده است.

این استاد دانشگاه هیروشیما در ادامه افزود اکنون ژاپن از هیروشیما و مکانی که بمب اتمی در آن فرود آمده به شکل سیاسی استفاده می کند تا اجلاس گروه ۷ را برگزار کند. اکنون برای مردم هیروشیما زمان آن فرا رسیده تا بیدار شوند.

اعتراض ها از سوی کمیته اجرایی گروه شهروندان پرسشگر درباره اجلاس گروه ۷ در هیروشیما برگزار شد.

اعتراض گروه‌های مدنی ژاپنی علیه برگزاری اجلاس گروه ۷ در هیروشیما

براساس اعلامیه معترضان اجلاس گروه ۷ در هیروشیما به دنبال دستیابی به متحدان نظامی تحت عنوان آزادی و دموکراسی است و ذات این اجلاس ملاقاتی میان قدرت های متحد ثروتمند برای تحمیل کردن قوانین شان به کشورهای دیگر و پیروی از آنان است.

گروه ۷ شامل کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا و ژاپن است و اجلاس پیش رو به میزبانی ژاپن از تاریخ ۱۹ تا ۲۱ مه ( ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت) در هیروشیما برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha