۳۰۰میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش کشور اختصاص یافت

شهرکرد -ایرنا- مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌‎ای و کار دانش وزارت آموزش و پرورش گفت:در راستای توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و توسعه تجهیزات این مراکز امسال ۳۰۰میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد.

عباس بیات روز دوشنبه در سفر به شهرکرد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال برای تجهیز این مدارس ۶۹میلیارد تومان اختصاص داده شده بود.

به گفته وی،هم‌اکنون یک میلیون و ۷۰هزار دانش‌آموز در هفت هزار مدرسه فنی و حرفه‌ای و کاردانش مشغول تحصیل هستند.

این مسوول وزارت آموزش و پرورش افزود:برای سال تحصیلی جدید، توسعه رشته‌های جدید در شورای عالی در دست بررسی است.

بیات به ساخت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اشاره کرد و گفت: توسعه رشته‌های جدید و ساخت مراکز جدید گام موثری برای گسترش آموزش‌های فنی است.

به گفته وی، آموزش در محیط واقعی کار و تولیدی کردن هنرستان‌ها ۲ راهبرد اساسی برای توسعه و ترویج فرهنگ تحصیل در این مراکز است.

بیات افزود: پذیرش هنرجو در سال تحصیلی‌جاری در مدارس فنی و حرفه‌ای کاردانش ۳۷.۲ درصد بود که در پایه دهم ۲درصدی افزایش داشت.

وی اظهار داشت: براساس تفاهم با استان‌ها پیش‌بینی استقبال امسال از این مراکز و رشته‌های فنی ۴۱.۵ درصد است.

وی به محدودیت فضا و امکانات آموزشی برای رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای در کشور اشاره کرد و گفت:هم‌اکنون در برخی مناطق فضای نامناسب مانعی استقبال خانواده‌ها و دانش‌آموزان برای تحصیل از این رشته‌ها می‌شود که لازم است سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس در ساخت مراکز جدید هماهنگی بیشتر داشته باشد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل دفتر آموزش های فنی‌حرفه‌‎ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با هدف بررسی مسائل آموزشی در هنرستان‌ها و نشست با معاونین آموزشی ادارات و مدیران هنرستان‌ها به استان سفر کرد و نشست با مدیران هنرستان‌ها، نشست با معاونین آموزشی، بازدید از هنرستان‌ها از برنامه‌ها سفر۲ روزه به استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha