۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۱۱
کد خبر: 85112079
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سئول: کره شمالی از تهدید اتمی به عنوان ابزار رسمیت بخشی استفاده می‌کند

تهران- ایرنا - نماینده ارشد هسته ای کره جنوبی با محکوم کردن کره شمالی برای استفاده از تهدیدهای اتمی به عنوان ابزاری برای به رسمیت شناخته شدن به عنوان کشوری هسته ای از سوی جامعه جهانی آن را رویایی پوچ و توخالی خواند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از یونهاپ،براساس اطلاعات وزارت امورخارجه کره جنوبی کیم گون مذاکره کننده ارشد هسته ای این کشور در جلسه تبادل نظر در راستای نگرانی های هسته ای در منطقه هند-اقیانوسیه، استفاده از تهدیدهای هسته ای کره شمالی به عنوان ابزاری برای به رسمیت شناخته شدن از سوی جامعه جهانی به عنوان قدرت هسته ای را محکوم و آن را رویایی توخالی خواند.

وی از کره شمالی برای به رسمیت شناخته شدن از سوی جامعه جهانی با تهدیدهای اتمی و ایجاد رابطه با کشورهایی در منطقه که مطابق میلش رفتار کنند انتقاد کرد.

به نظر می رسد مذاکره کننده ارشد کره جنوبی با اشاره به شرایط ژئوپولتیکی که در آن کره شمالی به دنبال تقویت ظرفیت های هسته ای و برقراری روابط نزدیک تر با روسیه و چین در برابر آمریکا و رابطه سه جانبه با کره جنوبی و ژاپن است.

وی همچنین جامعه بین الملل را ترغیب کرد تا همکاری نزدیکی برای مسدود کردن دارایی های کره شمالی از درآمدهای ارزهای خارجی که به شکل غیرقانونی بدست می آورد داشته باشند. کره شمالی کارگرانش را به خارج از این کشور برای انجام فعالیت های سایبری غیرقانونی می فرستد تا منابع مالی برای برنامه های هسته ای خود را تامین کند.

در حاشیه این کنفرانس بین المللی کیم گون با همتای ژاپنی خود نیز دیدار و درباره مسائل هسته ای کره شمالی بحث و گفت و گو کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha