۱۰۰ نفر زیر پوشش خدمات درمان ناباروری بیمه سلامت استان سمنان قرار گرفتند

سمنان- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان گفت: ۱۰۰ بیمار سال ۱۴۰۱ از خدمات حمایتی بیمه سلامت در حوزه درمان ناباروری بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد حسینی روز دوشنبه با اشاره به قرارگرفتن در هفته ملی جمعیت از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت، به خبرنگاران افزود: بیش از ۲۵۰ میلیون تومان برای بیماران زیر حمایت خدمات درمان ناباروری از سوی بیمه سلامت استان سمنان در سال گذشته هزینه شد.

وی ابراز داشت: هزینه های بیمه ای زنان باردار تا سه دهک اول رایگان است و دهک های چهار تا ۹ فقط بین ۲۵ تا ۵۰ درصد هزینه را پرداخت می‌کنند که این مبلغ امسال ۳۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است و فرزندان آنان نیز تا پنج سالگی زیر پوشش بیمه هستند.

حسینی با اشاره به طرح‌های حمایت از خانواده در استان سمنان از سوی بیمه سلامت گفت: زوج‌های نابارور می‌توانند تا ۴۹ سالگی و در یکسال سه نوبت از پوشش بیمه و خدمات ناباروری بهره‌مند شوند، این خدمات در بیمارستان‌های دولتی تا سقف ۹۰ درصد با تعرفه دولتی و در بیمارستان‌های نیمه دولتی و خصوصی نیز تا ۹۰ درصد تعرفه نیمه‌دولتی از سوی بیمه سلامت قابل پرداخت است.

وی به حمایت از زنان باردار و فرزندان آنها اشاره کرد و افزود: زنان بارداری که تحت پوشش بیمه نیستند، بدون شرایط خانوار می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان یادآور شد: حمایت از زنان باردار از طریق عقد قرارداد با ماماهای متقاضی نیز در دستور کار قرار گرفت و ۱۷ ماما با بیمه سلامت استان قرارداد دارند و زنان باردار می‌توانند برای بهره‌مندی از خدمات حمایتی بیمه سلامت در استان سمنان به مطب این ماماها مراجعه کنند.

از سوی مسوولان استان سمنان جمعیت، در کنار کمبود آب، ۲ چالش اساسی استان معرفی می شود، به طوری که این استان در موضوع جمعیت از وضعیت قرمز عبور کرده‌است و در وضع بحرانی قرار دارد.

شعار هفته ملی جمعیت سال ۱۴۰۲ با عنوان «سهم من از جوانی ایران» نامگذاری شد و بر این اساس عناوین هفته ملی جمعیت از ۲۴ اردیبهشت به ترتیب ۲۴ اردیبهشت رسانه و جوانی جمعیت، ۲۵ اردیبهشت مدیران و جوانی جمعیت، ۲۶ اردیبهشت خانواده موفق و جوانی جمعیت، ۲۷ اردیبهشت دستگاه‌های دولتی و جوانی جمعیت، ۲۸ اردیبهشت شرکت‌های خصوصی و جوانی جمعیت، ۲۹ اردیبهشت نخبگان و جوانی جمعیت و ۳۰ اردیبهشت گروه‌های مردم نهاد و جوانی جمعیت، تعیین شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha