یک مقام دیپلماتیک چین: رسانه‌های غربی تصویر نادرستی از روابط تهران و پکن ارائه می‌کنند

بندرعباس - ایرنا - معاون سرکنسول جمهوری خلق چین در بندرعباس گفت: برخی کشورهای غربی تصویر نادرستی از روابط تهران و پکن به مردم می‌دهند که در این راستا، رسانه‌ها نقش مهمی در بیان حقایق و خنثی کردن جوسازی‌های مسموم دارند.

"لی آنگ" (Li Ang) روز دوشنبه در دیدار با مدیر و خبرنگاران خبرگزاری ایرنا در بندرعباس افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی و خبرگزاری شین‌هوا به عنوان رسانه‌های معتبر و حرفه‌ای و رسمی ۲ کشور، می‌توانند در این زمینه نقش موثر و فعالی داشته باشند و مواضع درست را برای افکار عمومی توضیح دهند.

وی ادامه داد: جوسازی برخی رسانه های غربی موجب تحریف مسائل می‌شود و این در حالیست که روابط ایران و چین تضمین کننده منافع مردم ایران و چین است.

این مقام دیپلماتیک با اشاره به آغاز فعالیت سرکنسولگری چین در بندرعباس از اواخر سال گذشته ، یکی از دلایل این اقدام را تقویت همکاری های رسانه ای و فرهنگی ۲جانبه در جنوب ایران اعلام کرد.

معاون سرکنسول چین در بندرعباس اضافه کرد: در همین راستا با هماهنگی وزارت امور خارجه ایران به دنبال برنامه‌ریزی برای سفر خبرنگاران هرمزگان و جنوب ایران به چین و همچنین حضور خبرنگاران چین در جنوب ایران هستیم تا از نزدیک با واقعیت‌ها و فرصت‌های موجود آشنا شوند.

لی آنگ خاطرنشان کرد: دولت‌های ایران و چین و مردم ۲ کشور دارای سابقه ارتباط تاریخی با یکدیگر هستند که این پیوندها در سالیان اخیر تقویت شده و تفاهمنامه‌های ۲جانبه نیز در همین راستا است.

وی استان هرمزگان را یکی از استان های بسیار مهم ایران دانست که فرصت‌های سرمایه‌گذاری گوناگونی دارد که نخستین سرکنسولگری چین در ایران نیز به دلیل همین اهمیت و جایگاه، در بندرعباس افتتاح شده است.

به گفته این مقام چینی، سرکنسولگری چین علاوه بر هرمزگان، تقویت روابط با دیگر مناطق جنوبی ایران را نیز دنبال می‌کند.

وی شیلات ، کشاورزی، بنادر و دریانوردی و صادرات و واردات محصولات مختلف را از حوزه‌های مناسب همکاری و سرمایه‌گذاری با هرمزگان دانست و تاکید کرد: سرکنسولگری چین بر اساس مسئولیت‌های خود، این فرصت‌ها را به سرمایه‌گذاران چینی معرفی کرده و خدمات کنسولی مورد نیاز را به اتباع خود می‌دهد.

یک مقام دیپلماتیک چین: رسانه‌های غربی تصویر نادرستی از روابط تهران و پکن ارائه می‌کنند

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز هرمزگان نیز در این دیدار بر آمادگی ایرنا برای همکاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای با سرکنسولگری چین در بندرعباس تاکید کرد.

کمیل بهشتیان با اشاره به سفر بهمن‌ماه سال گذشته آیت‌الله رئیسی، رییس جمهور ایران به چین گفت: در این سفر ۲ تفاهمنامه رسانه‌ای نیز بین تهران و پکن امضا شد که نشان دهنده اهمیت همکاری رسانه ای ۲ جانبه بر اساس دیپلماسی عمومی است.

وی از قدمت و سابقه خبرگزاری شین‌هوا و ایرنا به عنوان یکی از نقاط اشتراک ۲ رسانه رسمی ایران و چین نام برد که زمینه مناسبی برای همکاری‌های حرفه‌ای است.

بهشتیان با استقبال از رویکرد سرکنسولگری چین برای فعالیت فرهنگی و رسانه‌ای با محوریت هرمزگان و مناطق جنوبی ایران خاطرنشان کرد: ضمن هماهنگی با مدیریت عالی ایرنا و وزارت امورخارجه، از ظرفیت‌های موجود برای بیان دستاوردهای امیدآفرین در بحث روابط ۲ کشور استفاده خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha