نماینده تهران: بهره‌گیری از تفکر شهدا راهکار رفع مشکلات جامعه است

همدان- ایرنا- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: شهدا و رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، با توکل به خدا، همدلی، وحدت و تفکر انقلابی پیروز شدند و امروز باید برای حل مشکلات جامعه، این تفکر شهدا را الگو قرار داده و در مسیر پیروزی حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سردار "محمداسماعیلی کوثری" شامگاه دوشنبه در یادواره ۶۶ شهید والامقام مسجد امام جعفر صادق(ع) شهرستان ملایر اظهار داشت: شهدا برای پیروزی اسلام و انقلاب به ندای امام راحل لبیک گفتند و با همین تفکر جلو رفتند و از تمام هستی خود گذشتند.

وی مبارزه با اهداف اسلام و پیاده کردن احکام قرآن و دین خدا را عامل مهم موضع‌گیری دشمنان و کفار از ابتدای اسلام تاکنون در مقابله با پیامبر(ص)، ائمه اطهار(ع) و نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: امروز باید فرهنگ ایثار و شهادت، خدا محوری و مبانی دین مبین اسلام را بیش از گذشته برای نسل جوان تبیین کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اصلی‌ترین محور تفکر اسلامی را ایستادگی و مقاومت در برابر ظالمان و زورگویان دانست و با اشاره به مبارزات انقلابی رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره)، بیان کرد: زمانی‌که بزرگترین سیاستمداران جهان وابسته به ابرقدرت‌ها بودند، امام راحل همه وجود، هستی و قدرت خود را از آن خدا دانست و با توکل به خدا بر رژیم پهلوی فائق آمد و انقلاب پیروز شد.

سردار کوثری افزود: امام راحل باور داشت قدرت لایزال تنها خدا است و ما بقی قدرت‌ها پوشالی است و با همین تفکر انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

وی با اشاره به جنگ نابرابر هشت ساله دشمنان علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی، تاکید کرد: رزمندگان ما با تاسی از امام حسین(ع) و گوش به فرامین رهبری به مقابله با دشمن برخاستند و با توکل بر خدا در عملیات‌های پی در پی دشمنان را شکست دادند.

فرمانده دوران دفاع مقدس اظهار داشت: تفکری که شهدا با آن به پیروزی رسیدند، امروز نیاز همه ما به این تفکر است و چنانچه با اعتماد به خدا پیش برویم، خدا نیز کمک کرده و مشکلات‌مان حل خواهد شد.

سردار کوثری تربیت در مکتب امام حسین(ع) و کربلا را نقطه طلایی شهدا دانست و گفت: ما قبول داریم که مشکلات به ویژه در حوزه اقتصادی وجود دارد، اما شهدای ما اهل بهانه‌گیری نبودند و نمی‌گفتند امکانات نیست و با دست خالی جلو رفتند و با توکل به خداوند، رعب و وحشتی عجیب در دل دشمن انداختند.

وی با بیان اینکه شهدا به دانشگاه جنگ یا دفاع ملی نرفته بودند، افزود: آنها تنها انگیزه الهی داشتند و به پیروزی رسیدند که نمونه بارز آن فتح خرمشهر بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عظمت شهدا و دوران دفاع مقدس نباید فراموش شود و نباید فراموش کنیم که در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب چه مشکلاتی در حوزه نظامی، سیاسی و اجتماعی داشتیم و امروز در این حوزه‌ها به ویژه در حوزه نظامی به چه توانمندی‌هایی رسیده‌ایم.

سردار کوثری یادآور شد: با پیشرفت‌ها و موفقیت های کشورمان در بعد نظامی، امروز دشمن جرات نمی‌کند کوچکترین تحرکی به کشور و مردم ما داشته باشد.

سردار کوثری گفت: کشورهای مسلمان و محورهای مقاومت همچون حزب‌الله و مردم مظلوم فلسطین این ایستادگی و مقاومت را از تجربه و تفکر هشت سال دوران دفاع مقدس ما الگو گرفته‌اند.

به گزارش ایرنا؛ در این مراسم حاضران در سوگ شهادت امام جعفر صادق(ع) رئیس مکتب شیعه با مداحی اهل بیت(ع) و سینه‌زنی عزاداری کردند.

شهرستان ملایر یک‌هزار و ۱۰۰ شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha