احمد آرایشی پدر «پنج شهید» کرمانشاهی آسمانی شد

کرمانشاه- ایرنا- پدر شهیدان «رضا، کیومرث، مجتبی، اسماعیل و محسن آرایشی» روز سه شنبه به فرزندان شهیدش پیوست.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب با اعلام این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: «احمد آرایشی» پدر پنج شهید والامقام بود که امروز سه شنبه بعد از تحمل ۱۰سال بیماری دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد.

«صدرالله بابلی» افزود: «رضا، کیومرث، مجتبی، اسماعیل و محسن آرایشی» فرزندان شهید مرحوم مشهدی احمد آرایشی در سال ۱۳۶۲ بر اثر بمباران رژیم بعث در اسلام آباد غرب به درجه والای شهادت نائل شده اند.

بابلی افزود: مراسم تشییع و خاکسپاری این پدر شهید در روز پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت در مزار شهدای دهستان قلعه شاهین(سرپل ذهاب) برگزار می شود.

وی با تسلیت درگذشت این پدر شهید از عموم مردم استان کرمانشاه بویژه اهالی سرپل ذهاب خواست که در آیین بدرقه وی شرکت و به مقام والای این مرحوم و فرزندان شهیدش ادای احترام کنند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر در کرمانشاه انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شده اند که از اسناد حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha