۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۳۱
کد خبرنگار: 2291
کد خبر: 85113326
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سوال از شهردار اسلامشهر آری؛ خدمت به مردم فراموش نشود

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۳۱
کد خبر: 85113326
سوال از شهردار اسلامشهر آری؛ خدمت به مردم فراموش نشود

اسلامشهر- ایرنا - طرح سوال و پرسش حق اعضای شورای اسلامی شهر اسلامشهر است و شهردار هم قطعا پاسخ آنها را می دهد اما هر ۲ دسته فراموش نکنند که خدمت به مردم باید در اولویت برنامه های این ۲ نهاد مردمی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب تهران قرار دارد و با اقداماتی که در این چند ساله به واسطه تلاش مجموعه فرمانداری و البته مدیریت شهری انجام شده گزاف نیست که بگوییم کم کم این شهر به سمت کلانشهر شدن پیش می رود.

این قطار پیشرفت در دوره ششم مدیریت شهری با نظارت اعضای ۹ نفره شورای اسلامی شهر اسلامشهر و حمایت های مسئولان محلی رو به جلو در حال حرکت است به طوری که سوم آذر پارسال رئیس جمهور سفری به اسلامشهر داشت از تلاش های انجام شد، تقدیر کرد و در این راستا هم در شورای اداری این شهرستان مصوبات و تامین بودجه هایی برای تکمیل پروژه ها صورت گرفت که بخشی از آن هم تامین و پرداخت شد.

مترو اسلامشهر این روزها به نمادی برای توسعه حمل و نقل عمومی در جنوب غرب تهران بدل شده که حتی شخص فرماندار هم بر این امر صحه می گذارد و این پروژه به صورت شبانه روزی در حال تکمیل است.

اتصال دوربین های شهر اسلامشهر به سامانه سیفما برای ثبت تخلفات معاینه فنی، پروژه کمربند شمالی و آسفالت ریزی در محور آیت الله سعیدی در امتداد تهران همه و همه در چندماهی که گذشت نشان از پویایی عملکرد مدیران شهری دارد اما در چند وقت اخیر برخی از اعضای شورای اسلامی شهر اسلامشهر خواستار سوال از شهردار شدند.

براساس اطلاعات دریافتی خبرنگار ایرنا، ۲۳ سوال از سوی این اعضا مطرح شده اما در برخی رسانه های محلی صحبت از استیضاح و عزل شهردار آورده اند؛ در این بین برخی تلاش برای ایجاد اختلاف در مجموعه مدیریت شهری داشته اند که با توجه به عملکرد، جای تامل و سوال دارد.

از یاد نبریم که کار شهرداری اجرایی است و قطعا شهردار حق دارد مدیران و معاونان خود را شخصا و بدون توصیه و دخالت انتخاب کند و باید به سوالات ناظران که همان اعضای شورای شهر هستند پاسخ دهد؛ اما از یاد نبریم که تمام این موارد باید ختم به خدمت به مردم شود و نه چیز دیگری.

تمکین همه از قانون جزو خطوط قرمز ما است

در این باره حسین حبیبی فرماندار شهرستان اسلامشهر چند روز پیش در جلسه مدیران شهرداری اسلامشهر حاضر شد و ضمن قدردانی از تلاش ها و زحمات مدیران، کارکنان و کارگران شهرداری در تذکری خطاب به مدیریت شهری گفت: تصمیم اخیر اعضای شورای اسلامی شهر اسلامشهر مبنی بر طرح سوال از شهردار نباید کوچکترین خللی در خدمات دهی به مردم ایجاد کند.

او ادامه داد: در روزهای اخیر مواردی درخصوص کُندشدن روند خدمتی به مردم در برخی قسمت ها در شهرداری شنیده می شود که به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و هیچ مدیر و کارمندی حق ندارد کار مردم را زمین بگذارد.

حبیبی با بیان اینکه طرح سوال و استیضاح شهردار حق قانونی اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان مردم است و شهردار نیز باید به این سوالات پاسخ دهد، افزود: این موارد باید با احترام و در فضایی آرام و منطقی انجام شود و در نهایت این اعضای شورای اسلامی شهر هستند که باید مستقلانه و به دور از دخالت دیگران آنچه صرفه و صلاح شهر و مردم است را انتخاب کنند؛ تصمیم نهایی اعضای شورا برای همه قابل احترام خواهد بود.

فرماندار اسلامشهر ضمن انتقاد از برخی فشارهایی که علیه اعضای شورای اسلامی به راه افتاده ادامه داد: کسی حق ندارد عضو شورایی را به دلیل پرسیدن سوال از شهردار و یا عدم همراهی با این روند تحت فشار بگذارد اما اعضای شورای شهر و شهردار اسلامشهر نیز در فضای منطقی و آرام اجازه سواستفاده بدخواهان از شرایط پیش آمده را ندهند.

او با بیان اینکه متاسفانه در فضای مسموم ایجاد شده در شبکه های اجتماعی و رسانه ای حتی مهدی شریفیان نماینده مردم در مجلس و برخی ائمه جمعه شهرستان نیز مورد تهمت و افترا قرار گرفتند، تصریح کرد: حفظ حرمت جایگاهها و آرامش شهرستان، تمکین همه از قانون و تداوم روند خدمت رسانی به مردم جزو خطوط قرمز ماست و اجازه نخواهیم داد بدخواهان و افراد سودجو از این شرایط سوءاستفاده کنند.

حبیبی با بیان اینکه با وجود بحران ها و مشکلاتی که در سال گذشته ایجاد شد خدمات قابل توجهی در حوزه های مختلف به مردم ارائه شد، گفت: امسال نیز همه باید تلاش کنیم تا گشایش های قابل توجهی در امر خدمات دهی به مردم در شهرستان ایجاد شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha