۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۱۱
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85113378
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رایزنی گروندبرگ با بلینکن درخصوص اوضاع جنگی یمن

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۱۱
کد خبر: 85113378
رایزنی گروندبرگ با بلینکن درخصوص اوضاع جنگی یمن

تهران- ایرنا- فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن با وزیر خارجه آمریکا درخصوص ادامه جنگ یمن رایزنی کرد.

به گزارش امروز (چهارشنبه) ایرنا به نقل از اسپوتنیک، هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و دیگر مقامات این کشور در واشنگتن دیدار و رایزنی کرد.

وی در دیدارهای خود با مقامات آمریکایی خواهان حمایت از تداوم آتش بس در یمن و از سرگیری گفت وگوها شد.

دفتر گروندبرگ در پایان سفرش به واشنگتن اعلام کرد که وی درخصوص پیشرفت در پرونده یمن و ایجاد راه حل پایدار برای بحران این کشور رایزنی کرد.

نماینده سازمان ملل در دیدارهای خود درخصوص اعتمادسازی میان طرف های درگیر در یمن و رسیدن به آتش بس پایدار و ازسرگیری گفت وگوهای فراگیر تحت نظارت سازمان ملل رایزنی کرده است.

بر اساس این گزارش، هانس گروندبرگ اخیرا گفته بود که رایزنی های صریح، مفصل و سازنده در صنعا داشتم و اظهاراتی که شنیدم مرا به ادامه این کار تشویق کرد.

گروندبرگ اضافه کرد که رایزنی هایم با مسئولان یمنی را با مسئولان عمانی و سعودی در میان خواهم گذاشت.

فرستاده ویژه سازمان ملل تاکید کرد که تمام طرف ها باید برای پایان دادن به درگیری ها، تصمیم های شجاعانه اتخاذ کنند و همکاری های منطقه ای منجر به ایجاد فضاهای مناسب می شود.

وی گفت که بوجود آمدن چنین فرصت هایی بسیار ارزشمند اما خطراتی نیز با آن همراه است و اکنون زمان آن رسیده که گفت وگوها ادامه یابد.

عربستان با همراهی آمریکا و چند کشور عربی از جمله امارات از تاریخ ششم فروردین ماه سال ۱۳۹۴ به یمن حمله کرده است، جنگی که هیچ نفعی برای مردم یمن و عربستان و جهان اسلام نداشته است. ریاض چند ماه است که تلاش می کند به نحو مقتضی از جنگ یمن خارج شود و این جنگ پایان یابد.

آمریکا و رژیم صهیونیستی تنها برنده جنگ یمن می باشند و به هر طریق خواستار ادامه این جنگ می باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha