۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۵۲
کد خبر: 85113395
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کره جنوبی رزمایش مقابله با حمله کره شمالی برگزار کرد

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۵۲
کد خبر: 85113395
کره جنوبی رزمایش مقابله با حمله کره شمالی برگزار کرد

تهران – ایرنا - سئول روز سه شنبه مانورهای دفاع هوایی غیرنظامی در سراسر این کشور برگزار کرد تا آمادگی لازم را در صورت حمله کره شمالی داشته باشد.

به گزارش چهارشنبه ایرنا به گزارش دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی، به گفته لی دو وون، سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی، این کشور یک مانور تخلیه و دفاع سراسری را در مدارس و مؤسسات عمومی انجام داد. این اولین رزمایش از این دست در شش سال گذشته بود.

این مانور پس از آن انجام شد که یک موشک کوتاه برد کره شمالی در آبان سال گذشته باعث هشدار حمله هوایی به اولئونگ، جزیره ای در سواحل شرقی کره جنوبی شد.

کره جنوبی رزمایش مقابله با حمله کره شمالی برگزار کرد


یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی، پیش از شرکت در این تمرینات دفاع هوایی در دفتر ریاست جمهوری در مرکز سئول اظهار داشت: «آموزش هایی که به اندازه موقعیت های حقیقی واقع بینانه باشد برای محافظت از ایمنی مردم ضروری است.»

وزارت کشور کره جنوبی نیز در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد هزاران مدرسه دولتی، ادارات و شرکت های دولتی با تخلیه به پناهگاه های زیرزمینی از طریق نقاط دسترسی اضطراری، به یک حمله موشکی فرضی پاسخ دادند.

مون جائه این، رئیس جمهور سابق، به منظور افزایش ارتباط دیپلماتیک با پیونگ یانگ و کاهش خطر انتقال در طول اوج همه گیری کرونا، فعالیت های نظامی و غیرنظامی مختلف را بین سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ تعلیق کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha