۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۲۲
کد خبر: 85113515
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وحدت اقوام و مذاهب، مهمترین پیام اشعار مختومقلی است

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار گنبدکاووس با تجلیل از جایگاه مختومقلی فراغی در ترویج وحدت و فضیلت‌های انسانی گفت: اشعار این شاعر شهیر ایرانی ترکمن مملو از اشعار وحدت‌آفرین است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دهرویه روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت دویست و نودمین سالگرد تولد مختومقلی فراغی شاعر و عارف نامی و شهیر ایرانی ترکمن با محوریت، مختومقلی همبستگی اجتماعی و هویت ایرانی اسلامی در دانشگاه گنبدکاووس افزود: همه ساله در ایام تولد این شاعر برنامه‌های متنوع فرهنگی باحضور اقوام و مذاهب اسلامی ساکن در استان گلستان و این شهرستان برگزار می شود.

وی افزود: استان گلستان نماد واقعی وحدت در کشور و جهان اسلام و گنبدکاووس مینیاتوری از وحدت اقوام و مذاهب است.

دهرویه اضافه کرد: وحدت اقوام و مذاهب ساکن گلستان نشات گرفته از قرآن، سنت و سیره نبی مکرم اسلام است.

فرماندار گنبدکاووس گفت: در سایه وحدت اقوام و مذاهب در زمان پیروزی انقلاب، زمان جنگ تحمیلی و در شرایط فعلی بسیاری از مشکلات کشور رفع شده است.

دهرویه افزود: گلستان شهدای زیادی از اهل سنت و ترکمن های ساکن استان دارد ضمن اینکه اقوام در شادی و غم یکدیگر شریک هستند که نمونه آن را در سیل سال ۹۸ در مناطق ترکمن نشین و کمک همه اقوام به آنها مشاهده کردیم.

وحدت اقوام و مذاهب، مهمترین پیام اشعار مختومقلی است

وی با بیان اینکه مفاخر اقوام از جمله مختومقلی فراغی از پایه های وحدت هستند گفت: دولت سیزدهم و استاندار گلستان بر این موضوع و بزرگداشت مفاخر تاکید دارند.

امام جمعه گنبدکاووس هم در این همایش گفت: وحدت و برادری میان ملت‌ها به وسیله هنر و زیبایی‌های سروده‌ها تثبیت می‌شود.

حجت الاسلام محمود ترابی افزود: وجود ریشه‌های قوی باعث شده تا این همایش را با عشق و علاقه به یاد مختومقلی فراغی شاعر برجسته ترکمن در گنبدکاووس برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: ملت ایران با برگزاری برنامه‌های این چنینی در گرامیداشت مفاخر و اندیشمندان کشور، گوشه‌ای از شناسنامه افتخارات خود را برای دنیا به نمایش می‌گذارد.

به گزارش ایرنا در این مراسم، احمد قربان اوف سفیر ترکمنستان در ایران، الیاس تاکایف سرکنسول ترکمنستان در مشهد و سرکنسول این کشور در گلستان، دستیاران استاندار در امور مذاهب و روابط بین الملل، ائمه جمعه و جماعات، فعالان فرهنگی استان و گنبدکاووس حضور دارند.

اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و برپایی نمایشگاه صنایع دستی از دیگر بخش های این مراسم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha