۲۰۰ قطعه زمین در بجنورد برای اجرای طرح جوانی جمعیت واگذار شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راه وشهرسازی خراسان شمالی گفت: ۲۰۰ قطعه زمین ۲۰۰ مترمربعی در مرحله اول واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت در استان به متقاضیان واگذار شد.

قاسم قاسمی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: واگذاری زمین های طرح جوانی جمعیت در مرحله اول در گلستان شهر بجنورد به خانواده های بالای سه فرزند آغاز و کلنگ ساخت منازل برزمین زده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۳۸۰ نفر در ۲۲ شهر استان برای دریافت زمین در قالب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت نام کرده و واجد شرایط هستند.

وی گفت: از این تعداد، یکهزار و۴۵۷ درخواست در بجنورد، ۲۲۷ درخواست در شیروان، ۲۸۷ درخواست در اسفراین، ۸۷ درخواست در آشخانه، ۱۱۰ درخواست در جاجرم، ۴۰ درخواست در فاروج، ۲۸ درخواست در گرمه، ۴۸ درخواست در ایور، ۳۶ درخواست در درق، ۱۲ درخواست در صفی آباد و ۱۲ درخواست در شوقان ثبت شده است.

قاسمی اضافه کرد: همچنین ۱۳ درخواست در راز، ۶ درخواست در غلامان، سه درخواست در تیتکانلو، ۲ درخواست در حصار و گرمخان، سه درخواست در پیش قلعه، سه درخواست در یکه صعود، ۲ درخواست در چناران شهر و در شهرهای آوا، زیارت، سنخواست و قاضی هر کدام یک درخواست در سامانه ثبت شده است.

وی یادآور شد: زمین ها در قالب طرح جوانی جمیعت به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و والدین دارای سه فرزند یا بیشتر که یک فرزندشان پس از تاریخ ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ به دنیا آمده است، مشمول این طرح هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: البته در برخی از شهرهای جدید استان از جمله چناران شهر، آوا و یکه سعود به علت نداشتن حریم مصوب باید موضوع تامین زمین از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیگیری شود.

متقاضیان واجد شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام کنند تا مراحل قانونی برای واگذاری اقساطی زمین اقدام شود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha