۲ خانواده پر جمعیت در بجستان و فریمان صاحب زمین رایگان شدند

مشهد-ایرنا- مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در راستای عمل به قانون جوانی جمعیت برای نخستین بار در استان سند ۶ دانگ ۲ قطعه زمین به صورت رایگان به ۲ خانواده دارای پنج و چهار فرزند در شهرستان های بجستان و فریمان اعطا شد.

وحید داعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:قانون جوانی جمعیت یکی از قوانین مهم و راهبردی است که وظایف هر یک از وزارتخانه ها در این قانون مشخص شده است و یکی از تکالیفی که برای وزارت راه و شهرسازی تعیین شده، واگذاری زمین یا واحد مسکونی به خانواده های مشمول این قانون است.

وی اضافه کرد: خانواده های مشمول این قانون خانواده هایی هستند که فرزند سوم آنان از ۲۴ آبان ماه سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده باشد و در این راستا تا این لحظه ۸۳۷ خانواده دارای فرزند سوم در سایت مربوطه ثبت نام کرده و مدارکشان کامل شده است.

وی اظهار کرد: با تاکید استاندار در راستای عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص عمل به قانون جوانی جمعیت، نخستین واگذاری زمین رایگان به خانواده های مشمول این قانون طی مراسمی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی در بجستان انجام شد و ۲ قطعه زمین رایگان به یک خانواده پنج فرزندی در بجستان و یک خانواده دارای چهار قلو در فریمان واگذار شد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با بیان اینکه هزینه ساخت واحدها توسط خود خانواده ها تامین خواهد شد گفت: در این راستا فقط واگذاری زمین رایگان به صورت قطعی با سند ۶ دانگ به خانواده های پنج فرزندی تعلق می گیرد و تلاش می شود سایر خانواده های مشمول نیز از مزایای این قانون بهره مند شوند.

به گزارش ایرنا، قانون جوانی جمعیت، در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی تصویب شد و پس از موافقت مجلس با اجرای آزمایشی آن به مدت هفت سال، در تاریخ ۱۴۰۰/۸/۱۰ به تأیید شورای نگهبان رسید و برای اجرا ابلاغ شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha