واکنش مقانلو به محرومیت ملی‌پوش تکواندو: شوک بزرگی بود/ باید بیشتر مراقب باشیم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی تکواندو با بیان اینکه محرومیت چهار ساله رضا کلهر شوک بزرگی بود، گفت: نمی خواهم تهمت بزنم اما باید خیلی بیشتر از گذشته، از تیم و هوگوپوشان محافظت کنیم.

بیژن مقانلو در گفت‌وگو با ایرنا در واکنش به محرومیت چهار ساله رضا کلهر از سوی فدراسیون جهانی تکواندو به دلیل استفاده از ماده ممنوعه، اظهار داشت: واقعا شوک سنگینی بود. همواره در مسابقات آزمایش دوپینگ می‌دهیم و این محرومیت برای مسابقات چین است که فروردین ماه در آن شرکت کردیم.

وی افزود: دارویی که برای کلهر اعلام کرده اند موجب افزایش وزن می شود در حالی که او مدام در حال وزن کم کردن است. او اصلا به این دارو نیاز ندارد و این محرومیت واقعا گیج‌مان کرده است.

مقانلو بیان کرد: کلهر جوان است و رنک ۱۵ دنیا را در اختیار دارد. واقعا شوک بزرگی بود چراکه روی مدال طلایش در گرندپری حساب باز می کردیم. فدراسیون در حال تلاش است با تشکیل پرونده و ارائه مدارک لازم، محرومیت او کاهش یابد چراکه هرچه فکر می کنیم، استفاده از دارویی که اعلام شده برای رضا کلهر، عقلانی نیست.

سرمربی تیم ملی تکواندو ایران گفت: نمی‌خواهم تهمت بزنم اما باید خیلی دقت کنیم و از تکواندوکاران را محافظت کنیم تا دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

وی در خصوص شرایط تیم ملی تکواندوی ایران در آستانه اعزام به مسابقات جهانی باکو که از هشتم خردادماه آغاز می شود، اظهار داشت: طبق برنامه پیش می رویم. ۱۲ اردو را در برنامه داشتیم که اکنون در اردوی یازدهم هستیم. شرایط تیم خوب است و امید زیادی به بچه ها داریم.

مقانلو ادامه داد: تیم نسبت به دوره گذشته مسابقات جهانی، تغییرات داشته و حتی دو بازیکن ما از مسابقات آزاد کشوری به تیم ملی رسیدند که این مساله نشان می دهد، مسیر رسیدن به تیم ملی برای جوانان باز است.

وی افزود: گرندپری رم بلافاصله پس از جهانی برگزار می شود که مهدی حاجی موسایی، مهران برخورداری و علیرضا نادعلیان که در عضویت تیم جهانی هستند پس از پایان این پیکارها به همراه کادر فنی راهی ایتالیا می شوند. سایر نفراتی هم که باید در گرندپری شرکت کنند از تهران به رم می آیند.

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه گفته شده تکواندو با تیم دوم در بازی های آسیایی شرکت می کند، توضیح داد: تکواندو همیشه در مسیر افتخارآفرینی بوده اما یکی از مباحث، داشتن امکانات و بودجه است. بازی های آسیایی برای کسب سهمیه المپیک دارای گرید چهار است و گرندپری گرید ۶ دارد. ۵۴۰ امتیاز برای کشورها در پیش است که باید آنها را جمع کرده تا به المپیک برسیم. بجث اصلی ما، بودجه است که اگر تامین شود با تیم اصلی به هانگژو می رویم در غیر اینصورت اولویت بندی خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha