تعهد قوی تهران-اسلام‌آباد برای همکاری در ارتقای رفاه استان‌های مرزی

اسلام‌آباد- ایرنا- وزارت خارجه پاکستان افتتاح همزمان بازارچه مرزی و پروژه انتقال برق از ایران به پاکستان با حضور سران دو کشور را بیانگر تعهد قوی تهران و اسلام‌آباد برای همکاری در ارتقای رفاه استان‌های همجوار مرزی عنوان کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان عصر امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «محمد شهباز شریف» نخست وزیر این کشور و «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران فردا (پنج‌شنبه ۱۸ می ۲۰۲۳ برابر با ۲۸ اردیبهشت) بازارچه مرزی مند-پیشین و خط انتقال برق پلان-گبد را در گذرگاه مرزی مند-پیشین افتتاح خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است: بازارچه پیشین-مد یکی از شش بازارچه مرزی که قرار است در امتداد مرز مشترک پاکستان و ایران احداث شود، بستری پررونق برای افزایش تجارت فرامرزی، تقویت رشد اقتصادی و گشودن راه‌های جدید برای کسب‌وکارهای محلی فراهم می‌کند. همچنین خط انتقال برق پولان-گبد با آوردن ۱۰۰ مگاوات برق دیگر از ایران، نقش اساسی در تامین نیازهای انرژی منطقه از جمله خانوارها و مشاغل در بلوچستان پاکستان خواهد داشت.

وزارت خارجه پاکستان افزود: افتتاح مشترک این پروژه‌های مرزی توسط سران دو کشور همسایه، بیانگر تعهد قوی ایران و پاکستان برای ارتقای رفاه ساکنان استان های همجوار بلوچستان و سیستان و بلوچستان است. همچنین به عنوان یک گام مهم رو به جلو در روابط دوجانبه بین دو کشور عمل می کند.

براساس این گزارش، افتتاح بازارچه مرزی پیشین-مند نوید رونق اقتصادی میان دو کشور همسایه و همچنین افزایش رفت و آمد مردمی است که سبب تقویت روابط و ایجاد فرصت‌های بیشتر در مسیر گسترش تعاملات اقتصادی بازرگانی ایران و پاکستان می‌شود. علاوه بر این اجرای طرح انتقال ۱۰۰ مگاوات برق دیگر از ایران به همسایه شرقی، حاصل توافقات وزرای نیرو و انرژی دو کشور در کمتر از یک سال گذشته است که با سرعتی کم‌نظیر و در مدت زمانی کمتر از ۹ ماه عملیات طراحی، مهندسی و اجرای آن به اتمام رسیده و ۸۳ کیلومتر خط ۱۳۲ کیلوولت به‌همراه پست‌ها و تجهیزات جانبی، احداث و آماده بهره‌برداری شده است که بهره‌برداری رسمی از آن فردا با حضور سران دو کشور آغاز می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha