پروفسور «شمسی‌پور» دانشمند برجسته جهان اسلام با حضور وزیر علوم در کرمانشاه تجلیل شد

کرمانشاه - ایرنا - همایش پاسداشت پروفسور «مجتبی شمسی‌پور» دانشمند برجسته جهان اسلام روز پنجشنبه با حضور «محمدعلی زلفی‌گُل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مسئولان استانی و شاگردان این استاد از اقصی نقاط ایران اسلامی در سرسرای دانشکده علوم دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ رییس دانشگاه رازی کرمانشاه در این همایش پاسداشت از دانشمندان و عالمان را پاسداشت الهی دانست و گفت: علت اینکه برخی دانشجویان ما مسیر غیر فرهنگی و اخلاقی در پیش گرفتند به خاطر این است که دانشمندان و بزرگان را تکریم نکردیم و باید در این زمینه کم کاری های گذشته را جبران نماییم.

«محمدنبی احمدی» به هزینه بسیار هنگفت دشمنان برای تخریب فرهنگی جامعه اشاره کرد و گفت: به همین دلیل دانشگاه رازی کرمانشاه برنامه دارد هر ساله از مفاخر و دانشمندان خود تکریم کند.

وی در پایان از شهرداری شهر کرمانشاه خواست مانند شهر اصفهان که بسیاری از خیابان های خود را به بنام بزرگان و دانشمندان این استان نام گذاری کرده یک خیابان به اسم پروفسور شمسی‌پور نام گذاری کند.

در ادامه این مراسم شاگردان پروفسور «مجتبی شمسی‌پور» به بیان خاطرات خود از این استاد برجسته جهان اسلام و زحمات او برای رشته شیمی در سراسر کشور پرداختند.

گفتنی در این مراسم آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمانشاه به طور ویژه از پروفسور شمسی‌پور تجلیل کرد.

پخش چند کلیپ و فیلم از مقالات علمی، کنفرانس ها بین المللی و شاگردان برجسته این دانشمند و گرفتن عکس های دسته‌جمعی از دیگر برنامه جانبی این همایش بود.

پروفسور «شمسی‌پور» دانشمند برجسته جهان اسلام با حضور وزیر علوم در کرمانشاه تجلیل شد

پرفسور شمسی‌پور کیست؟

پروفسور «مجتبی شمسی‌پور» در سال ۱۳۲۸ در کرمانشاه متولد شد. وی تحصیلات خود را تا پایان دیپلم در کرمانشاه به پایان برد و در سال ۱۳۵۲ موفق به دریافت لیسانس شیمی از دانشگاه صنعتی شریف شد.

پروفسور شمسی پور گرایش شیمی تجزیه را ادامه داد و در سال ۱۳۵۴ موفق به اخذ فوق لیسانس در دانشگاه صنعتی شریف شد. سپس برای دریافت دکترای شیمی تجزیه به آمریکا عزیمت کرد و در سال ۱۳۵۸ موفق به دریافت دکترا از دانشگاه ایالتی میشیگان گردید.

پروفسور شمسی‌پور در سال ۱۳۷۱ به درجه استادی در ایران ارتقا یافت. برنده جایزه کتاب سال در ۱۳۶۸، برنده جایزه فستیوال ملی خوارزمی در سال ۱۳۷۰ در علوم محض، استاد نمونه کشوری در سال ۱۳۷۳، شیمی دان برگزیده انجمن شیمی ایران در سال ۱۳۷۴، برنده جایزه کامستک در سال ۱۳۷۴، محقق برگزیده و خاص وزارت علوم در سال ۱۳۷۹، برنده جایزه شیمی همایش چهره‌های ماندگار در سال ۱۳۸۱، دریافت نشان لیاقت در پژوهش از رئیس‌جمهور در سال ۱۳۸۱، کسب جایزه آیسسکو در سال ۱۳۸۴ و استاد ممتاز دانشگاه رازی، نمونه‌های محدودی از موفقیت‌های استاد برجسته پروفسور شمسی پور است.

به گزارش ایرنا، دانشگاه رازی فعالیت خود را از بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان «دانشکده علوم کرمانشاهان» به ریاست مرحوم دکتر «عبدالعلی گویا» آغاز کرد و در سال تحصیلی ۱۳۵۲ - ۱۳۵۱ برای اولین بار پذیرای ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی شد.

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به «دانشگاه رازی» تغییر نام یافت و در ادامه با تاسیس «دانشکده پزشکی کرمانشاه»، «تربیت دبیر سنندج» و «دانشکده دامپروری ایلام» توسعه یافت.

با گسترش آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این دانشکده‌ها استقلال یافته و با عناوین «دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه»، «دانشگاه کردستان» و «دانشگاه ایلام» به فعالیت خود ادامه دادند.

دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه معین استان، هم اینک از وجود بیش از ۴۶۵ عضو هیات علمی و ۴۸۷ کارمند پرتلاش بهره می برد و بیش از ۱۱ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای عمومی و دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha